آشنایی با گروه ایران در جام جهانی

چه تیم‌های منتظر رویارویی با چهارمین تیم رنکینگ فوتسال دنیا هستند.

کد خبر: ۱۴۵۰
آشنایی با گروه ایران در جام جهانی

به گزارش پاس گل و به نقل از فوتبال 360، تیم ملی فوتسال ایران، روز دوشنبه به صورت رسمی در نهمین دوره حضور خود در جام جهانی فعالیت خود را آغاز می‌کند. شاگردان وحید شمسایی در گروه ششم با تیم‌های فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا هم‌گروه هستند و در پی این خواهند بود تا پنجمین صعود متوالی از گروه‌شان را جشن بگیرند.

ونزوئلا: به دنبال دومین صعود در دومین حضور

یکی از چهار نماینده آمریکای جنوبی در جام جهانی ازبکستان، ونزوئلا است. آن‌ها برای دومین دوره متوالی طعم حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتسال جهان را تجربه می‌کنند. ونزوئلا برای راهیابی به این دوره از مسابقات دست به کار بزرگی زد و برای اولین بار رتبه سوم این مسابقات را به ارمغان آورد. آن‌ها برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی کار دشواری پیش روی خود داشتند و به واسطه عملکرد بهتر در بازی رودررو نسبت به شیلی، مجوز صعود به نیمه‌نهایی را کسب کردند.

ونزوئلا در جام جهانی 2021 موفق شد از گروه خود صعود کند. آن‌ها حالا مهیای دومین حضور خود در جام جهانی و اولین مصاف با یک تیم آسیایی می‌شوند.

گواتمالا: در رویای صعود از دور گروهی

گواتمالا در سال 2000 میزبان جام جهانی شد و برای اولین مرتبه طعم حضور در این مسابقات را چشید. آن‌ها پس از یک دوره غیبت، از سال 2008 تا به امروز همواره در تمام جام‌های جهانی جزو حاضرین بوده‌اند اما هیچ‌وقت موفق به صعود از گروه‌شان نشده‌اند. یکی از چهار نماینده کونکاکاف در جام دهم به حساب می‌آیند. گواتمالا خلف 2 هم‌گروهیِ دیگر ایران، سابقه مصاف با آسیایی‌ها را دارد. آن‌ها در سال 2008 با نتیجه عجیب 10 بر یک از سد چین گذشتند، هشت سال بعد 4 بر 2 مغلوبِ ویتنام شدند و در جام قبلی با نتیجه نزدیک 5 بر 4 ازبکستان را شکست دادند. باید دید قهرمان سال 2008 جام کونکاکاف در مصاف با ایران و 2 تیم دیگر گروه F می‌تواند به اولین صعود برسد یا خیر.

فرانسه: آن‌ها برای اولین‌بار جهانی شدند

افغانستان، نیوزیلند، تاجیکستان و فرانسه، چهار تیمی هستند که اولین تجربه خود در جام جهانی را پشت سر خواهند گذاشت. خروس‌ها، خلاف فوتبال، در فوتسال پیشینه خاصی ندارند و تنها یک‌مرتبه در جام ملت‌های اروپا حضور داشتند که آن هم به حذف در دور گروهی منجر شد. حالا آن‌ها موفق به انجام یک تاریخ‌سازی شدند و در دور انتخابی به یکی از هفت تیم اروپایی حاضر در جام جهانی تبدیل شدند. 

باید دید وحید شمسایی و شاگردان‌اش در این گروه به نسبت آسان چه عملکردی خواهند داشت. همان‌طور که می‌دانید 2 تیم نخست هر گروه به همراه چهار تیم برتر سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند. ایران در دوره قبلی با هدایت محمد ناظم‌الشریعه تا یک‌چهارم نهایی پیش‌روی کردند ولی برابر قزاقستان شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها