دادگاه متهمان پرونده مارادونا در اسفندماه؛ قتل اسطوره فوتبال جهان

دادگاه رسیدگی به پرونده درگذشت دیگو مارادونا به تعویق افتاد و جلسات محاکمه در سال جاری میلادی برگزار نخواهد شد. ۸ نفر از اعضای کادر پزشکی به اهمال در فرآیند درمانی اسطوره فقید فوتبال آرژانتین متهم شده‌اند.

کد خبر: ۱۴۲۱
دادگاه متهمان پرونده مارادونا در اسفندماه؛ قتل اسطوره فوتبال جهان

درگذشت دیگو مارادونا اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین در پائیز ۲۰۲۰ به دلیل ایست قلبی در خانه‌اش جهان فوتبال را در شوک فرو برد. بعد از درگذشت مشکوک او و شکایت خانواده‌اش 8 نفر از اعضای کادرپزشکی معالج او به اهمال کاری در فرآیند درمان محکوم شدند. 

 قرار بود اولین جلسه محاکمه آنها در ماه اکتبر سال جاری (مهر یا آبان) برگزار شود اما رسانه‌های آرژانتینی بامداد امروز خبر دادند نخستین جلسات دادگاه تا ماه مارس ۲۰۲۵ (اسفند امسال) به تعویق افتاده است. رسیدگی به پرونده ابتدا قرار بود بهار امسال آغاز شود اما دادگاهی در سان‌ایسیدرو، واقع در حومه بوینس‌آیرس با درخواست ۳ نفر از متهمان برای تعویق جلسات محاکمه موافقت کرده است. مطابق اعلام نشریه «لا ناسیون» آرژانتین که در پایتخت این کشور منتشر می‌شود اولین جلسه دادگاه در تاریخ ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد.

مارادونا در تاریخ ۲ نوامبر در شرایطی که مطابق اعلام رسانه‌ها با خطر جدی روبه‌رو نبود در بیمارستان بستری شد و به دلیل خون‌مردگی زیر تیغ جراحی مغزی رفت.

تیم پزشکی جراحی مارادونا را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و او در تاریخ ۱۲ نوامبر از بیمارستان ترخیص شد. تنها ۱۳ روز قبل از اینکه در هنگام خواب چشم از جهان فروببندد. او در نوامبر ۲۰۲۰ تنها ۶۰ سال داشت و چند روز بعد از جراحی مغز، به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد.

در بین متهمان به قتل توأم با بی‌مبالاتی مارادونا نام جراح مغز، روان‌شناس، روان‌پزشک و چند تن از پرستاران بیمارستان محل بستری او به چشم می‌خورد. این جرم سنگین در صورت اثبات، مجازات حبس از ۸ تا ۲۵ سال را به دنبال خواهد داشت.

 


 

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها