درخواست محرومیت مادام‌العمر لوکاس پاکتا از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس

اتحادیه فوتبال انگلیس درخواست محرومیت مادام‌العمر لوکاس پاکتا، هافبک برزیلی تیم وستهم، را به دلیل دست داشتن در شرط‌بندی و اقدام عمدی برای دریافت کارت زرد مطرح کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۴
درخواست محرومیت مادام‌العمر لوکاس پاکتا از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس

لوکاس پاکتا، هافبک تیم وستهم، با اتهامات سنگینی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس روبه‌رو شده است. به گزارش منابع مختلف، اتحادیه فوتبال انگلیس خواستار محرومیت مادام‌العمر این بازیکن برزیلی شده، چرا که او به شرکت در شرط‌بندی و دریافت عمدی کارت زرد در مسابقات لیگ برتر متهم شده است. اتحادیه همچنین مدعی است که پاکتا در جریان تحقیقات موانعی ایجاد کرده و با حذف شواهد از تلفن همراه خود، مانع از دسترسی به اطلاعات کلیدی شده است.

یکی از جنجال‌برانگیزترین بخش‌های این پرونده، اقدام پاکتا در زمان توقیف تلفن همراهش توسط اتحادیه فوتبال انگلیس است. او پس از ضبط دستگاه توسط مقامات، آن را دور انداخته و اکنون به تخریب شواهد و عدم همکاری با تحقیقات متهم شده است. 

گزارش‌ها همچنین ادعا می‌کنند که پاکتا اخیراً به موج‌سواری روی آورده است. برخی منابع برزیلی خبر داده‌اند که در صورت محرومیت مادام‌العمر، این فوتبالیست ممکن است به صورت حرفه‌ای به این رشته بازگردد، زیرا تا سن ۱۳ سالگی این ورزش را دنبال می‌کرده است.

ماجرای شرط‌بندی این بازیکن از تابستان گذشته شروع شد، زمانی که باشگاه منچسترسیتی به دلیل این اتهامات از خرید او منصرف شد. در آن زمان، پپ گواردیولا قصد داشت او را به عنوان جانشین ایلکای گوندوغان به خدمت بگیرد، اما به‌دلیل مشکلات مربوط به شرط‌بندی، سرانجام تصمیم گرفت متئو کواچیچ را به جای او خریداری کند.

اما اتهامات جدید پاکتا فقط به شرط‌بندی محدود نمی‌شود. اتحادیه فوتبال انگلیس او را متهم کرده که در جریان فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر در دیدارهای وستهم مقابل تیم‌های استون ویلا، لیدز و بورنموث، به شکل عمدی کارت زرد گرفته است. این کارت‌ها به نفع بنگاه‌های شرط‌بندی بوده و ادعا می‌شود که چندین نفر از نزدیکان پاکتا در برزیل با استفاده از این شرط‌بندی‌ها مبلغی حدود ۱۰۰ هزار دلار به دست آورده‌اند.

این هافبک برزیلی تمامی اتهامات را به شدت رد کرده است، اما شواهد به دست آمده از تلفن همراه او و گزارش‌های روزنامه‌های انگلیسی نشان می‌دهد که او نقش مهمی در این شرط‌بندی‌ها ایفا کرده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات او در ماه مارس برگزار خواهد شد و اگر حکم اتحادیه فوتبال تأیید شود، پاکتا ممکن است برای همیشه از فوتبال محروم شود.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک