بیرانوند در آستانه محرومیت ۶ ماهه و جریمه میلیاردی؟!

آیا دروازه بان ملی پوش طعم تلخ محرومیت را خواهد چشید؟

کد خبر: ۸۹۰
بیرانوند در آستانه محرومیت ۶ ماهه و جریمه میلیاردی؟!

علیرضا بیرانوند، دروازه بان سابق پرسپولیس، پس از جدایی جنجالی از این تیم و پیوستن به تراکتور، در آستانه محرومیتی ۶ ماهه و جریمه میلیاردی قرار دارد. پرونده شکایت پرسپولیس از این بازیکن دو سر دارد: تبرئه بیرانوند یا محرومیتی ۴ تا ۶ ماهه به همراه جریمه‌ای سنگین.

اما چرا بیرانوند ممکن است محروم شود؟

پرسپولیس مدعی است که بیرانوند با فسخ غیرقانونی قراردادش راهی تراکتور شده است. در صورت اثبات این موضوع، بیرانوند با محرومیتی ۴ تا ۶ ماهه و جریمه‌ای معادل ۱۹ میلیارد تومان (دستمزد یک فصل او در پرسپولیس) روبرو خواهد شد.

چه سرنوشتی در انتظار بیرانوند است؟

اگر بیرانوند در این پرونده محکوم شود، محرومیت او شامل بازی‌های ملی نیز خواهد شد و حضورش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به خطر خواهد افتاد. 

از سوی دیگر، بیرانوند می‌تواند با استفاده از وکلای مجرب، مانند سامان قدوس که در پرونده‌ای مشابه تبرئه شد، شانس خود را برای فرار از محرومیت امتحان کند.

مسیر پر پیچ و خم پرونده

در نهایت، رای نهایی در این پرونده توسط کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال و در صورت اعتراض، توسط CAS صادر خواهد شد. روند رسیدگی به این پرونده زمان‌بر خواهد بود و سرنوشت نهایی بیرانوند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هواداران چه نظری دارند؟

هواداران فوتبال منتظر نتیجه این پرونده جنجالی هستند. برخی معتقدند که بیرانوند باید به خاطر فسخ غیرقانونی قراردادش مجازات شود، در حالی که برخی دیگر حامی او هستند و خواهان تبرئه‌اش هستند.

نقش تراکتور در این ماجرا چیست؟

باشگاه تراکتور نیز در این پرونده نقش دارد و باید ثابت کند که در جذب بیرانوند مرتکب تخلفی نشده است.

این پرونده درس‌هایی برای آینده دارد

پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند نشان می‌دهد که باشگاه‌ها و بازیکنان باید در عقد قراردادها نهایت دقت را داشته باشند تا از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری شود.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها