تلاش استقلال و پرسپولیس برای تاریخ‌سازی؛ پرسپولیس به استقلال می‌رسد؟

تنها دو هفته تا پایان لیگ مانده است و استقلال و پرسپولیس هر دو علاوه بر قهرمانی، چشم به ثبت رکوردهایی تاریخی دارد.

کد خبر: ۴۱۳
تلاش استقلال و پرسپولیس برای تاریخ‌سازی؛ پرسپولیس به استقلال می‌رسد؟

استقلالی‌ها بعد از ۲۱ هفته صدرنشینی پیاپی، در مهم‌ترین مقطع فصل لغزیدند و این لغزش برای آنکه دوران صدرنشینی شاگردان جواد نکونام در هفته بیست‌وهشتم به پایان برسد، کافی بود. تساوی بدون گل آبی‌ها در قائمشهر مقابل نساجی با کامبک لحظه‌آخری پرسپولیس در تهران برابر استقلال خوزستان همراه شد و همین مسئله، فاصله‌ای یک امتیازی میان سرخابی‌های پایتخت ایجاد کرد و این‌بار سرخ‌پوشان پایتخت توانستند بالاتر از حریف سنتی خود در رتبه نخست جدول قرار گیرند.

مسابقات لیگ بیست‌وسوم، روز شنبه دوازدهم خردادماه به پایان خود می‌رسد و پرسپولیس و استقلال تا پایان فصل جاری، هر کدام دو دیدار مهم را در پیش دارند. پرسپولیس باید به ترتیب در قزوین به مصاف شمس‌آذر برود و سپس در خانه برابر مس رفسنجان قرار گیرد و استقلال هم باید ابتدا از گل‌گهر سیرجان میزبانی کند و سپس در قامت تیم میهمان، رودرروی پیکان تهران قرار گیرد؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به شرایط جدول، این احتمال وجود دارد که در صورت شکست استقلال و برد پرسپولیس در هفته بیست‌ونهم، سرنوشت تیم قهرمان مشخص شود و مسابقات در هفته پایانی شکل‌وشمایلی تشریفاتی به خود گیرد!

استقلال در دو راهی قهرمانی و بهترین نایب‌قهرمانی تاریخ!

آبی‌پوشان پایتخت البته شکست‌ناپذیرترین تیم این فصل هستند و در طول ۲۵ بازی قبلی خود هیچ باختی را متحمل نشده‌اند و حالا به دنبال حفظ این رکورد تا پایان فصل هستند و امیدوارند با پذیرش تنها یک باخت (در مجموع فصل جاری لیگ برتر) کارشان را در لیگ بیست‌وسوم به پایان ببرند. استقلالی‌ها در حالی چشم به لغزش پرسپولیس دوخته‌اند تا صدر جدول را مجددا تصاحب کنند و در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم گام بردارند که آن‌ها با تساوی در قائمشهر مقابل نساجی، شانس رسیدن به رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را از دست دادند و حتی نمی‌توانند رکورد استقلالِ لیگ بیست‌ویکم با فرهاد مجیدی را مجددا تکرار کنند.

شاگردان نکونام در صورتی‌که بتوانند در بازی آینده برابر گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران برنده شوند، شمار امتیازات‌شان به عدد ۶۷ می‌رسد. در صورت لغزش پرسپولیس، احتمال قهرمانی آبی‌ها با کسب ۲ برد پیاپی، حتمی است اما در صورتی‌که پرسپولیس هم بتواند در ۲ بازی آینده خود موفق به کسب پیروزی شود، استقلالی‌ها باید با کسب عنوان نایب‌قهرمانی کار خود را در لیگ بیست‌وسوم به پایان ببرند؛ آن‌هم در حالی‌که تاریخ‌ساز می‌شوند و عنوان بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ برتر را از آن خود می‌کنند!

سرخ‌ها به دنبال قهرمانی‌ای توامان با تاریخ‌سازی

پرسپولیس از حیث قرعه و با توجه به شرایط جدول، به نظر می‌رسد که رقبای سرسخت‌تری را در ۲ هفته پایانی فصل دارد اما با این وجود، شاگردان اوسمار ویرا که در ۷ مسابقه از ۸ دیدار اخیرشان در لیگ بیست‌وسوم پیروز شده‌اند، به دنبال آن هستند تا بتوانند ماموریت خود در فصل جاری لیگ برتر را با کسب عنوان قهرمانی به پایان برسانند تا با دفاع از قهرمانی‌شان در فصل گذشته بتوانند به استقبال تعطیلات تابستانه بروند و برای حضور در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی آماده شوند.

شاگردان اوسمار ویرا در صورتی‌که بتوانند در دو بازی آینده برابر شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان برنده شوند، قهرمانی‌اش در لیگ بیست‌وسوم حتمی است. آن‌ها نه‌تنها از عنوان قهرمانی‌شان در فصل گذشته دفاع می‌کنند بلکه می‌توانند با ۶۸ امتیاز به رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل برسند و هم‌تراز با استقلالِ لیگ بیست‌ویکم قرار گیرند. آبی‌پوشان پایتخت در آن فصل با هدایت فرهاد مجیدی موفق شدند قهرمانی‌ای تاریخی و بدون شکست را با کسب ۶۸ امتیاز به‌دست آورند و حالا شاگردان اوسمار ویرا این فرصت را دارند تا فصل را با تاریخ‌سازی به پایان برسانند و رکورد امتیازی استقلالِ مجیدی را را تکرار کنند.

منبع: فوتبال ۳۶۰
دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها