بررسی عملکرد کوپال ناظمی؛ داوری که پرسپولیس با او پیروز می‌شود

بررسی قضاوت‌های کوپال ناظمی برای پرسپولیس نشان می‌دهد که پرسپولیس در دیدارهایی که قضاوت آن بر عهده او بوده پیروز می‌شود.

کد خبر: ۳۳۱
بررسی عملکرد کوپال ناظمی؛ داوری که پرسپولیس با او پیروز می‌شود

مسابقات هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران قرار بود روز گذشته به انجام برسد که بعد از اعلام عزای عمومی، برنامه مسابقات دستخوش تغییر و تحولات شد و حالا قرار است دیدارهای هفته بیست‌وهشتم روز جمعه چهارم خردادماه پیگیری شود؛ آن‌هم در حالی‌که استقلال و پرسپولیس به عنوان تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم باید به ترتیب برابر تیم‌های نساجی مازندران و استقلال خوزستان به میدان بروند که آبی‌پوشان پایتخت باید به قائمشهر سفر کنند و پرسپولیسی‌ها در خانه میزبان حریف اهوازی هستند.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال بعد از استعفای خداداد افشاریان، زیرنظر دانیال مرادی مدیریت می‌شود و البته در این میان گفته می‌شود که انتخاب تیم‌های داوری مستقیماً با مرادی نیست و ارکان مهم مدیریتی فدراسیون از جمله هدایت ممبینی که خود سابقاً داور بوده و در نقش دبیرکل فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند، در چینش تیم‌های داوری نقش‌آفرین هستند. با توجه به حساسیت مسابقات لیگ برتر در هفته‌های پایانی، تلاش مسئولان فدراسیون بر انتخاب داوران باتجربه و بین‌المللی است که در این میان، سوت قضاوت نبرد حساس پرسپولیس و استقلال خوزستان به کوپال ناظمی رسیده است.

رکورد ویژه‌ای که به ناظمی می‌رسد

کوپال ناظمی، داور ۳۷ ساله فوتبال ایران که از هفدهمین دوره لیگ برتر فعالیت خود در سطح اول رقابت‌های باشگاهی ایران را آغاز کرد، بیش از ۱۰۰ تجربه قضاوت در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ دسته اول را در کارنامه خود دارد. ناظمی که به روزهای پایانی هفتمین فصل فعالیت خود در لیگ برتر نزدیک می‌شود و جزو داورانی است که دوره‌های (VAR) را پشت سر گذاشته، در طول دوران فعالیت خود بیشترین قضاوت را برای تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان داشته است و برای هر کدام از این تیم‌ها ۱۱ بار سوت زده و جالب آنکه هیچ‌گاه نبرد رودرروی آن‌ها را قضاوت نکرده است. ناظمی با قضاوت در دوئل جمعه‌شب، به رکورد ۱۲ بازی داوری برای تیم پرسپولیس می‌رسد که رکوردی منحصربفرد در دوران داوری او محسوب می‌شود.

داوری که برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن است!

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی در ۱۱ مسابقه در طول ۵ سال اخیر با هدایت کوپال ناظمی به میدان رفته‌اند که بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها در ۷ قضاوت اخیر ناظمی توانسته‌اند برنده از زمین مسابقه بیرون بروند! در فصل جاری، ناظمی ۲ بار برای پرسپولیس سوت زده که در دوئل با شمس‌آذر، سرخ‌پوشان پایتخت دو بر یک برنده شدند و مقابل پیکان هم بردی دو گله را به‌دست آوردند. در مجموع قضاوت‌های کوپال ناظمی برای پرسپولیس، سرخ‌پوشان پایتخت در ۹ مسابقه از ۱۱ دیدار برنده شده‌اند و تنها شکست این تیم با قضاوت ناظمی در لیگ نوزدهم رقم خورده که آن‌ها در هفته بیست‌وهشتم برابر ذوب‌آهن با یک گل مغلوب شدند!

دومین قضاوت کوپال در نبرد پرسپولیس و استقلال خوزستان

ناظمی در حالی قرار است مصاف شاگردان اوسمار ویرا و سیروس پورموسوی را سوت بزند که او اولین قضاوت خود را سرخ‌پوشان پایتخت را در لیگ هفدهم برابر حریف اهوازی انجام داد که در آن مسابقه شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند با یک گل مقابل استقلال خوزستان به پیروزی برسند. جالب آنکه به جز آن مسابقه، ناظمی تجربه ۳ قضاوت دیگر برای آبی‌پوشان اهوازی در کارنامه‌اش دارد که باخت دو گله برابر سپاهان و برد دو گله مقابل ملوان در جام حذفی از جمله نتایج استقلالی‌ها با هدایت کوپال ناظمی است. ضمن آنکه تنها قضاوت او در فصل جاری برای استقلال خوزستان در دیدار برابر ملوان بود که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و باید دید در نبرد جمعه‌شب، چه نتیجه‌ای در مصاف پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان با قضاوت کوپال ناظمی به‌ثبت می‌رسد.

منبع: فوتبال ۳۶۰
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها