استاندارد دوگانه سازمان لیگ و غش کردن پیکانی‌ها به سمت یک تیم خاص!

در حالی روز گذشته برنامه سه هفته پایانی مسابقات لیگ برتر مجددا اعلام شد که باز هم سازمان لیگ مکان دیدار پیکان - استقلال را استادیوم پاس قوامین (دستگردی) در شهرک اکباتان در نظر گرفته است.

کد خبر: ۳۲۲
استاندارد دوگانه سازمان لیگ و غش کردن پیکانی‌ها به سمت یک تیم خاص!

برنامه مسابقات لیگ برتر به دلیل شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراه و اعلام عزای عمومی در کشور تغییر کرد و سازمان لیگ برنامه جدید مسابقات را اعلام کرد.

نکته مهم و عجیب این برنامه این است که باز هم دیدار هفته آخر استقلال - پیکان که احتمالا نقش بسیار مهمی در تعیین قهرمان رقابت‌ها دارد و حتی ممکن است در پایان این دیدار جشن قهرمانی بر پا شود قرار است در استادیوم دستگردی برگزار شود. تصمیمی عجیب و غریب که احتمالا لیگ برتر فوتبال ایران را تنها لیگی در دنیا می‌کند که بدون خطرات امنیتی و یا پاندمی کرونا، جشن قهرمانی‌اش را در استادیوم خالی از تماشاگر برگزار می‌کند!

این در حالی است که سازمان لیگ و تصمیماتش اساسا خودبه‌خود تنش‌زاست و شائبه عدم رعایت عدالت را تقویت می‌کند. نمی‌شود که یک باشگاه برای برگزاری رقابتش با یک تیم به یک استادیوم برود و برای دیدار با تیم دیگر به استادیوم دیگر. موضوعی که البته سکوت عجیب و غریب و معنادار سازمان لیگ نشان می‌دهد که اساسا یا در مجموعه سازمان لیگ دغدغه‌هایی مهمتر از برگزاری هفته آخر و عدالت وجود دارد و یا اینکه تصمیم بر انجام رفتارهای تبعیض‌آمیز است.

علاوه بر این، تصمیمات و اقدامات مسئولان پیکان که بعضا آن‌ها را به جای تصمیم‌گیران یک باشگاه قدیمی و ریشه‌دار در موقعیت هوادار یک تیم خاص قرار می‌دهد جالب توجه است. هواداران فوتبال به یاد دارند که فصل پیش و در کورس قهرمانی میان استقلال و پرسپولیس، پرسپولیسی‌ها در دیداری که پیکان میزبان آن بود اصرار به برگزاری رقابت در استادیوم آزادی کردند و پیکانی‌ها هم در نامه‌ای عجیب به سازمان لیگ به جای اصرار بر حقوق باشگاه‌شان، تاکید کردند که هر کجا سازمان لیگ صلاح بداند بازی می‌کنند و البته سازمان لیگ صلاح دانست که پرسپولیس در دیدار برگشت برابر پیکان هم میزبان باشد!

در دور رفت هم پیکانی‌ها در قزوین میزبان پرسپولیس بودند اما اکنون که استقلالی‌ها تاکید بر یکسان بودن شرایط دارند، مدیران پیکان می‌گویند «مدیران استقلال نمی‌توانند در مورد محل میزبانی آنها تصمیم بگیرند.» این موضوع حرفی درست است، اما آیا مدیران پیکان حق دارند هر روز تصمیم بگیرند در یک استادیوم بازی کنند و آیا می‌توانند تصمیم بگیرند که مقابل پرسپولیس با تماشاگر و مقابل استقلال در شرایط بدون تماشاگر بازی کنند؟

در نهایت گفته می‌شد که سازمان لیگ منتظر است که ببیند معادلات قهرمانی و سقوط به کجا می‌رسد و تصمیم مکان قهرمانی به این موضوع بستگی دارد که در این صورت هم باید گفت، سازمان لیگ خودش یکی از عوامل تشدید حواشی در فوتبال ایران است!

دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها