تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ؛ خارجی‌ها، بهترین‌ها

در میان ۱۱ بازیکن برتر هفته بیست و ششم لیگ برتر، پنج بازیکن خارجی قرار دارند.

کد خبر: ۱۳۳
تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ؛ خارجی‌ها، بهترین‌ها

نساجی، حریف محبوب اوستون اورونوف در فوتبال ایران است. او بعد از ۳ گلی که در لیگ قهرمانان آسیا با لباس نوفباخور ازبکستان به این تیم زد، این‌بار در لیگ برتر هم ۲ گل دیگر در نقش ستاره پرسپولیس به‌ثمر رساند. اورونوف هر ۴ گلش برای پرسپولیس در لیگ را در بازی‌های خارج از خانه زده است. استقلال هم به لطف درخشش و گل‌های دو بازیکن خارجی‌اش، صدرجدول را حفظ کرد. تراکتور دیگر تیم هفته بود که با درخشش ریکاردو آلوز، در این هفته پیروز شد.

علیرضا حقیقی/ هوادار تهران/ نمره ۷.۷۶

حقیقی در انزلی، اشتباهات فردی‌اش در بازی قبلی را جبران کرد. در روزی‌که امیدگل نشان می‌دهد ملوان باید ۲.۵۴ گل می‌زد، حقیقی ۷ تا از ۸ شوت در چارچوبش را مهار کرد. این یکی از سه نمایش برتر علیرضا حقیقی در این فصل بود.

شجاع خلیل‌زاده/ تراکتور تبریز/ نمره ۸.۰۲

شجاع که رکورددار بیشترین عملکرد  دفاعی در این فصل است، در سفر به اهواز هم ۱۸ مرتبه خطر را از روی دروازه تیمش دور کرد. دومین گل این فصل او هم به تماشایی‌ترین شکل و با یک ضربه قیچی برگردان به‌ثمر رسید.

میثم تهی‌دست/ صنعت‌نفت آبادان/ نمره ۷.۵۷

صنعت‌نفت آبادان بعد از اینکه در هفته بیست‌ودوم (بازی با سپاهان)، اولین برد خانگی‌اش در این فصل را جشن گرفته بود، این هفته هم بالاخره برای اولین‌بار در این فصل در آبادان گل نخورد. میثم تهی‌دست ۸ مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از روی دروازه تیمش دور کرد تا نقش اول این کلین‌شیت را او ایفا کند. 

ابوالفضل رزاق‌پور/ گل‌گهر سیرجان/ نمره ۷.۷۴

گل‌گهر پس از اینکه در ۶ بازی متوالی گل خورده بود، این هفته بالاخره کلین‌شیت کرد. ابوالفضل رزاق‌پور در بازی با شمس‌آذر با ۶ عملکرد دفاعی، نقش پررنگی در این کلین‌شیت داشت. بازیکنی که ۲ مرتبه هم با پاس‌های کلیدی موقعیت ساخت اما مهاجم‌های گل‌گهر قدر پاس‌های او را ندانستند.

ریکاردو آلوز/ تراکتور تبریز/ نمره ۸.۱۵

آلوز با پاس گل تماشایی که از روی کرنر برای شجاع خلیل‌زاده ارسال کرد، دوباره به صدرجدول بهترین گل‌سازهای لیگ برگشت. بازیکنی که در طول مسابقه، ۴ مرتبه با پاس‌های کلیدی موقعیت ساخته بود. آلوز در آخرین دقایق بازی، با اضافه شدن به موقع به خط حمله، تیر خلاص را هم خودش زد و سومین گل فصلش را جشن گرفت.

جلال‌الدین ماشاریپوف/ استقلال تهران/ نمره ۷.۸۵

ماشاریپوف، بهترین نمایش این فصلش را در بازی با ذوب‌آهن ارائه کرد و بالاترین نمره‌اش در لباس استقلال را دریافت کرد. او ابتدا یک گل به ذوب‌آهن زد تا دومین گلش برای استقلال را هم جشن بگیرد. در ادامه هم ۲ مرتبه با پاس‌های کلیدی موقعیت ساخت. ماشاریپوف که در طول فصل بین بازیکنان استقلال بیشترین دریبل موفق را زده، در این بازی هم با ۱۶ نبرد موفق، بهترین عملکرد را در این فاکتور داشته است. 

جواد آقایی‌پور/ استقلال خوزستان/ نمره ۷.۹۲

بازیکنی که این فصل با ۲ گلش به پرسپولیس سر زبان‌ها آمده بود، این هفته به سپاهان هم گل زد. آقایی‌پور ۵ مرتبه دروازه سپاهان را تهدید کرد که هیچ‌کدام از ۲ خلق موقعیتش منجر به گل نشد تا یکی از ۳ شوتش، با ضربه برگردانی تماشایی گل شود. استقلال خوزستان با متوقف کردن سپاهان، دوباره به بقا در لیگ امیدوار شد.

اوستون اورونوف/ پرسپولیس تهران/ نمره ۸.۲۲

اورونوف آمار تاثیرگذاری روی ۲ گل در هر تقابل با نساجی را حفظ کرده است. او این فصل در لیگ قهرمانان آسیا، ۳ گل به نساجی زده بود و یک پاس گل داده بود. با حضور در لیگ ایران، در اولین تقابل با این تیم، ۲ گل دیگر زد تا به اندازه تمامی دیدارهای قبلی‌اش در لیگ، به حریف محبوبش گل بزند.

علی یوسف/ صنعت‌نفت آبادان/ نمره ۷.۶۶

بازیکنی که تا هفته یازدهم با ۳ گل و ۲ پاس گل نمایش درخشانی داشت، پس از ۱۴ بازی بالاخره روی یک گل تاثیر گذاشت. یوسف آخرین‌بار جلوی مس رفسنجان گل زده بود و پاس گل داده بود و در رویارویی دوباره با این تیم، راه گلزنی را به خاطر آورد. او با شوتی تماشایی، تنها گل بازی را زد. 

شهریار مغانلو/ سپاهان اصفهان/ نمره ۷.۶۹

در روزی‌که سپاهان برای شکست دادن استقلال خوزستان، ۲۶ شوت زده بود، فقط یکی از آن‌ها گل شد؛ شوتی که بهترین گلزن تیمش زد. شهریار مغانلو با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف، توانست پانزدهمین گل فصلش را جشن بگیرد و بیشتر از همیشه به تکرار آقای گلی نزدیک شود. ماموریتی که در تاریخ لیگ برتر فقط رضا عنایتی و مهدی طارمی موفق به انجامش شده بودند.

گوستاوو بلانکو/ استقلال تهران/ نمره ۷.۶۲

اگر ۵ گل قبلی بلانکو، استقلالی‌ها را بابت کیفیت او خاطرجمع نکرده بود، گلی که در این هفته زد قطعا رضایت آبی‌ها از خرید او را به همراه داشته است. بلانکو در بازی با ذوب‌آهن ۴ مرتبه با شوت دروازه فروزان را تهدید کرد تا در نهایت یکی از تماشایی‌ترین گل‌های هفته را بزند.

 

دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها