عواقب انتشار یک فایل صوتی

افشاگری تکان‌دهنده بیرانوند: پرداخت‌های میلیاردی زیرمیزی در پرسپولیس!

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان سابق پرسپولیس، بار دیگر دریافت‌های خارج از قرارداد در پرسپولیس را تایید کرد.

کد خبر: ۱۱۲۳
افشاگری تکان‌دهنده بیرانوند: پرداخت‌های میلیاردی زیرمیزی در پرسپولیس!

در اتفاقی نادر و جنجالی، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان سابق پرسپولیس، با افشای جزئیاتی از قرارداد خود با این باشگاه، پرده از پرداختی‌های میلیاردی خارج از قرارداد به بازیکنان پرسپولیس برداشته است. این افشاگری که از طریق انتشار یک فایل صوتی صورت گرفته، موجی از واکنش‌ها را در فضای فوتبال ایران به دنبال داشته است.

بیرانوند در این فایل صوتی مدعی شده است که علاوه بر حقوق مشخص شده در قرارداد، بازیکنان پرسپولیس مبالغ قابل توجهی را به عنوان پاداش از منابعی خارج از باشگاه دریافت می‌کرده‌اند. او این مبلغ را حدود سه میلیارد تومان برای هر بازیکن تخمین زده است. 

این دروازه‌بان سابق پرسپولیس همچنین اظهار داشته که باشگاه پرسپولیس با استناد به همین پرداختی‌های خارج از قرارداد، مبلغی را از قرارداد بازیکنان کسر کرده و از این طریق سعی کرده است تا در پرونده فسخ قرارداد او، به نفع خود رای بگیرد.

افشاگری‌های بیرانوند، پرسش‌های جدی را درباره نحوه پرداخت دستمزد و پاداش‌ها در باشگاه پرسپولیس مطرح کرده است. این در حالی است که بیرانوند سال گذشته هم از دریافتی خارج از قرارداد توسط هوادار متمول گفته بود، موضوعی که البته مدیران پرسپولیس آن را همیشه تکذیب می‌کنند!

متن کامل فایل صوتی علیرضا بیرانوند:

سازمان لیگ گفته حق ندارید بیشتر از ۲۰ درصد آپشن بدهید. آپشن یک چیز جداست. گفته شده از قرارداد پایه ۲۰ درصد کنار بگذارید و حساب کتاب کنید و روی قراردادتان بگذارید. مثلا قرارداد یک نفر ۱۵ میلیارد است و فدراسیون گفته از این ۱۵ میلیارد می‌توانید ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بیاورید.

مثلا ۲۰ درصد ۱۵ میلیارد سه تومان می‌شود و از این سه تومان، سه آپشن می‌گذارند؛ برای مثال رضایت سرمربی یک میلیارد، ۵۰ درصد بازی‌ها یک میلیارد و دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد. این را در قرارداد می‌گذارند و می‌شود آپشن.

حالا این آمده این پاداش‌ها را هم به آپشن ربط داده است. اصلا آپشن‌های من جدا بوده‌. من ۲۰ درصد پول آپشن‌هایم را گرفتم. یعنی برای آپشن پول جدا دادند و از قرارداد من کسر کردند. بعد به آنها بگو شما به جز آن ۳۰۰ میلیون که از قرارداد بیرانوند کسر کردید، آن سه میلیارد و خرده‌ای که طبیعت، حامی مالی پرسپولیس، به بازیکنان پاداش داده چی؟

آنها را هم کسر می‌کردید. آنها هم اگر جزء قرارداد بیاید که از ۲۰ درصد رد می‌کند. چرا آن سه میلیارد و خرده‌ای که طبیعت برای بردها به حساب بازیکنان ریخته، به ۲۰ درصد آپشن‌ها اضافه نکردید؟ این خلاف قانون است.

اگر می‌خواستی این کار را کنی، باید این پاداش‌ها را هم اضافه می‌کردی. چرا فقط ۳۰۰ تومان حساب کردی؟ چون پول کمی به من دادند و پول نداشتند، آمدند ۳۰۰ میلیونی که خودشان از باشگاه ریخته بودند، از قرارداد کسر کردند اما سه میلیارد و خرده‌ای که برای همه تیم در پنج بازی ریخته‌اند را نه.

دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها