بحران در استقلال پنج روز پیش از شروع لیگ

باشگاه استقلال این روزها با چالش جدی ثبت قرارداد بازیکنان خود مواجه شده است. بدهی‌های انباشته شده در سال‌های گذشته، این باشگاه را در شرایط دشواری قرار داده و آینده تیم را با ابهام روبرو کرده است.

کد خبر: ۱۰۸۶
بحران در استقلال پنج روز پیش از شروع لیگ

باشگاه استقلال تهران در روزهای اخیر با بحرانی روبه‌رو شده که به واسطه بدهی‌های انباشته‌شده در دوره‌های مدیریتی گذشته، مانع از ثبت قراردادهای بازیکنان و اعضای تیم در سازمان لیگ شده است. یکی از مهم‌ترین این بدهی‌ها، بدهی ۲۰ میلیارد تومانی به سازمان لیگ است که ناشی از حق عضویت فصل گذشته می‌باشد. این مشکل در شرایطی رخ داده که زمان اولیه برای ثبت قراردادهای حداقل ۱۶ بازیکن تا تاریخ ۱۴ مرداد به پایان رسیده و عدم اقدام در این خصوص می‌تواند به جریمه ۵ میلیارد تومانی از سوی سازمان لیگ منجر شود.

در میان این مشکلات، تعلل علی خطیر، مدیرعامل سابق استقلال، در پرداخت حق عضویت به موقع به فدراسیون فوتبال نیز به عنوان یکی از عوامل اصلی عدم ثبت قراردادها عنوان شده است. براساس توافقات انجام‌شده در فصل گذشته، استقلال متعهد شده بود که بدهی حق عضویت خود به فدراسیون فوتبال که بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بود را از محل ۵۰ درصد درآمد فروش بلیت‌ها تسویه کند.

با این حال، مشکلات استقلال تنها به بدهی‌های حق عضویت محدود نمی‌شود. باشگاه استقلال و رقیب دیرینه‌اش، پرسپولیس، از جمله باشگاه‌هایی هستند که بدهی‌های حق عضویت بجا مانده از دوره‌های گذشته را به انضمام بدهی به استادیوم آزادی از محل درآمد بلیت‌فروشی فصل گذشته پرداخت کرده‌اند. اما این بدهی‌ها شامل جرایم انضباطی سنگینی نیز می‌شود که در پایان فصل گذشته به دلیل مصاحبه‌های جنجالی جواد نکونام و دیگر اعضای کادر فنی از جمله حمید رجبی، مهدی هاشمی‌نسب و فرشید سمیعی، به مبلغ ۵ میلیارد تومان تحمیل شد.

علاوه بر این، بدهی‌های ناشی از تبلیغات محیطی در زمان مدیریت مصطفی آجورلو نیز به فهرست مشکلات مالی استقلال افزوده شده و حق عضویت امسال نیز بر این مشکلات افزوده است. تا زمانی که این بدهی‌ها تسویه نشود، باشگاه استقلال توانایی ثبت قراردادهای جدید خود را نخواهد داشت، موضوعی که می‌تواند چالش‌های بزرگی را برای این باشگاه در آستانه آغاز لیگ ایجاد کند.

این بحران مالی در حالی برای استقلال به وجود آمده که هواداران این تیم با نگرانی به دنبال راه‌حل‌هایی برای خروج از این وضعیت هستند و انتظار دارند مدیریت جدید باشگاه هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات انجام دهدو


دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها