فوتبال ایران زمین‌گیر شد؛ ورزشگاهی برای استقلال، پرسپولیس و تیم ملی نیست!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در انتقادی شدید از وضعیت ورزشگاه‌های کشور، به ویژه ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ابراز نگرانی کرد. او معتقد است وضعیت اسفبار این ورزشگاه‌ها نه تنها به اعتبار فوتبال ایران لطمه زده، بلکه برگزاری مسابقات مهم را نیز با چالش جدی روبرو کرده است.

کد خبر: ۱۰۷۲
فوتبال ایران زمین‌گیر شد؛ ورزشگاهی برای استقلال، پرسپولیس و تیم ملی نیست!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در جلسه اخیر کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری، به شدت از وضعیت اسفناک ورزشگاه‌های کشور گلایه کرد. او با اشاره به بازی سپاهان اصفهان و شباب الاهلی امارات در ورزشگاه نقش جهان که به گفته او مایه آبروریزی شد، به صراحت اعلام کرد که این وضعیت، آبروی فوتبال ایران را برده است.

تاج با تأکید بر اهمیت استانداردسازی ورزشگاه‌ها، گفت: "از ابتدا نگران بازی سپاهان - شباب الاهلی بودیم. مشکلات ورزشگاه نقش جهان اصفهان را دیدید که شب گذشته مایه آبروریزی شد و اگر در جلسه ستاد استانداردسازی موضوعات را جدی نگیریم به مشکل می‌خوریم."

وی همچنین به وضعیت ورزشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم پرطرفدار کشور اشاره کرد و گفت: "استقلال و پرسپولیس قادر نیستند که یک طرف قصه بایستیم و بگوییم دو ورزشگاه معرفی و بازی را برگزار کنید. کار درست این است که فدراسیون فوتبال مثل AFC بگوید دو ورزشگاه را معرفی کنید و اگر تأیید شد بازی برگزار می‌شود و اگر نشد در زمین دیگری بازی کنید."

تاج با اشاره به بازی تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان که قرار است در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، گفت: "امروز صبح با امیر قلعه‌نویی که در اصفهان حضور دارد، مفصل صحبت کردم. ظاهراً به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بازی در زمین نقش جهان باعث مشکلات جدی برای تیم ملی می‌شود. ما در بازی‌های مقدماتی جام جهانی حتماً برابر قرقیزستان پیروزی می‌خواهیم و ممکن است در این زمین بازی کردن مشکلاتی به وجود بیاورد."

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به سایر ورزشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت که وضعیت بسیاری از آن‌ها مطلوب نیست. وی همچنین به مشکلاتی که در مورد ورزشگاه آزادی و ورزشگاه تختی وجود دارد، پرداخت و گفت: "ورزشگاه تختی به دلایلی که مطرح شده است، مورد تأیید دستگاه‌های امنیتی قرار نگرفته است. در جلسه شورای تأمین گفتم ورزشگاه تختی از منظر ورودی بانوان و ... آماده است، اما بحث بار ترافیکی دارد و گفتند نمی‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم."

تاج در پایان سخنان خود، بر اهمیت استانداردسازی ورزشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: "این کار وظیفه فدراسیون، مسئولان امنیتی و یگان ویژه نیست، ولی کشور ما نیازمند است تا با اقتدار بگوییم، می‌توانیم. توصیه‌ام این است روی بخش استانداردسازی چانه‌زنی و لابی‌گری نشود. اگر در ورزشگاهی که تماشاگر نباید داشته باشد، خدای ناکرده اتفاقی بیفتد همه گرفتار می‌شویم و آنجا ما مسئول خواهیم شد که چرا مجوز بازی در ورزشگاهی را که ایمن نیست، داده‌ایم."

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها