رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: پذیرش بدون کنکور در پزشکی برای مبینا نعمت‌زاده امکان ندارد!

مبینا نعمت‌زاده، پس از کسب مدال برنز در المپیک، خواستار پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی شده بود، با پاسخ منفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مواجه شد.

کد خبر: ۱۱۰۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: پذیرش بدون کنکور در پزشکی برای مبینا نعمت‌زاده امکان ندارد!

رویاهای مبینا نعمت‌زاده، قهرمان المپیک که پس از درخشش در پاریس، امیدوار به تحصیل در رشته پزشکی بود، به ناگهان نقش بر آب شد. حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مصاحبه‌ای صریح، ادعای پذیرش بدون کنکور این قهرمان در رشته پزشکی را تکذیب کرد.

قناعتی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها از طریق آزمون سراسری امکان‌پذیر است، به صراحت اعلام کرد که هیچ استثنائی برای هیچ فردی، حتی قهرمانان المپیک، قائل نخواهد شد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که پیش از این، برخی دانشگاه‌های دیگر مانند تهران، شهید بهشتی، فرهنگیان و الزهرا آمادگی خود را برای پذیرش نعمت‌زاده اعلام کرده بودند.

با این حال، مبینا نعمت‌زاده اصرار داشت که در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شود. او پس از کسب مدال برنز المپیک، از رئیس‌جمهور درخواست کرده بود تا در این زمینه به او کمک کند.

در همین رابطه، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش، ضمن تبریک به نعمت‌زاده و سایر قهرمانان ایرانی، به قانون موجود در خصوص پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد. بر اساس این قانون، قهرمانان المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند.

پورعباس تاکید کرد که برای ادامه تحصیل قهرمانان در رشته‌های دیگر، باید تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود. با این حال، پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی، خارج از چارچوب قوانین موجود است.

این تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تهران، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. برخی این تصمیم را عادلانه و منطبق با قوانین دانسته‌اند و برخی دیگر آن را به عنوان مانعی برای پیشرفت قهرمانان ورزشی قلمداد کرده‌اند.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها