اعتراض رسمی پرسپولیس به محرومیت بیرانوند؛ استناد به داربی جنجالی

باشگاه پرسپولیس پس از صدور حکم کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره محرومیت علیرضا بیرانوند، به‌طور رسمی اعتراض خود را به این رأی اعلام کرد.

کد خبر: ۱۷۳۰
اعتراض رسمی پرسپولیس به محرومیت بیرانوند؛ استناد به داربی جنجالی

پس از صدور رأی محرومیت علیرضا بیرانوند توسط کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس به این حکم اعتراض کرد و لایحه دفاعی خود را به کمیته استیناف ارسال نمود. بر اساس اطلاعاتی که درباره این لایحه به دست آمده، پرسپولیسی‌ها در دفاعیه خود به سابقه انضباطی بیرانوند اشاره کرده و این مسئله را محور اصلی اعتراض خود قرار داده‌اند.

در بخشی از لایحه، باشگاه پرسپولیس به حرکت علیرضا بیرانوند پس از پیروزی ۱-۰ پرسپولیس مقابل استقلال در داربی ۱۰۰ اشاره کرده است؛ حرکتی که طی آن بیرانوند با نشان دادن علامت بریدن سر، جنجال آفرید و با شکایت رسمی باشگاه استقلال مواجه شد. این حرکت باعث شد که کمیته انضباطی فدراسیون، بیرانوند را جریمه کند.

در رأی کمیته انضباطی آمده بود: «با توجه به شکایت باشگاه استقلال از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس، بابت رفتارش پس از بازی دو تیم در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر و با توجه به مدارک موجود در پرونده که بیانگر رفتار غیرورزشی وی پس از پایان مسابقه است، به استناد ماده ۶۴ مقررات انضباطی و با در نظر گرفتن سوابق وی و رعایت ماده ۹۴، علیرضا بیرانوند به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت یک سال و پرداخت ۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. محرومیت تعلیقی قطعی و جریمه نقدی نیز غیرقابل تجدیدنظر است، مگر در مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ در کمیته استیناف.»

باشگاه پرسپولیس در لایحه دفاعی خود به این نکته اشاره کرده است که کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در رأی جدید خود، محرومیت ۴ ماهه بیرانوند را به‌صورت تعلیقی اعلام کرده است، اما طبق قوانین انضباطی، محرومیت تعلیقی تنها زمانی ممکن است که فرد خاطی سابقه انضباطی نداشته باشد. از آنجایی که بیرانوند پیش‌تر در پرونده‌های انضباطی محکوم شده، پرسپولیس معتقد است که تعلیقی اعلام کردن این محرومیت برخلاف قوانین فدراسیون است.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک