گواردیولا: هرگز اعلام نکردم از سیتی می‌روم؛ ادرسون برای ما حیاتی است

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، از تمایلش برای ادامه همکاری با این باشگاه سخن گفت. او همچنین بر اهمیت ادرسون، دروازه‌بان تیم، تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این بازیکن در تیم باقی بماند.

کد خبر: ۹۴۹
گواردیولا: هرگز اعلام نکردم از سیتی می‌روم؛ ادرسون برای ما حیاتی است

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، اعلام کرد که هیچ‌وقت نگفته است که قصد ترک این باشگاه را دارد و می‌خواهد دوران حضورش را در ورزشگاه اتحاد ادامه دهد. این سرمربی اسپانیایی، در تور پیش‌فصل ایالات متحده همراه با تیمش به سر می‌برد و قرارداد فعلی‌اش با سیتی تا تابستان آینده اعتبار دارد. در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک، پیش از دیدار دوستانه مقابل میلان، گواردیولا تأکید کرد: «وقتی قصد خروج از باشگاه را داشته باشم، این را اعلام خواهم کرد، اما هیچ‌وقت چنین چیزی نگفته‌ام.»

گواردیولا اشاره کرد که شرایط خصومت‌آمیز بین باشگاه و سازمان لیگ برتر و دادگاه‌های حاصل از شکایت دو طرف، اوضاع را پیچیده کرده و ممکن است در تصمیمش برای تمدید قرارداد تأثیرگذار باشد. او افزود: «باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما من به هیچ وجه تمدید قرارداد را غیرممکن نمی‌دانم. دوست دارم در باشگاه بمانم.»

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که دو ماه پیش، گواردیولا اشاره کرده بود که ممکن است فصل آینده آخرین فصل حضورش در منچسترسیتی باشد. وی حالا توضیح داد: «منظور من این بود که پس از ۸ سال حضور در سیتی، قطعاً ۸ سال دیگر نخواهم ماند. به همین دلیل به رفتن نزدیک‌ترم تا ماندن! من هیچ‌وقت نگفتم که در حال خروج از باشگاه هستم.»

گواردیولا که از سال ۲۰۱۶ در سیتی فعالیت می‌کند و تاکنون ۶ عنوان قهرمانی لیگ برتر، ۲ قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده، گفت: «۹ سال حضور در یک باشگاه، به جاودانگی شباهت دارد. باید مطمئن شوم که تمدید قرارداد تصمیم درستی است؛ نه فقط برای من، بلکه برای باشگاه و بازیکنان.»

او همچنین درباره ادرسون، دروازه‌بان تیم، که مورد توجه باشگاه‌های عربستان سعودی قرار گرفته، گفت: «از عمق قلبم می‌خواهم که ادرسون با ما بماند. نمی‌توانم تصور کنم که کار ما بدون حضور او به این موفقیت‌ها می‌رسید. او یک مهره کلیدی در تیم ما است.»

منچسترسیتی، اردوی پیش‌فصل خود را با شکست ۴ بر ۳ مقابل سلتیک در کارولینای شمالی آغاز کرد و پس از بازی با میلان، به ترتیب با بارسلونا و چلسی روبه‌رو خواهد شد. آن‌ها در تاریخ ۲۰ مرداد، در سوپرجام انگلیس به مصاف منچستریونایتد خواهند رفت. گواردیولا همچنین ابراز تمایل کرد که پس از تمدید قراردادش با منچسترسیتی، در اولین دوره جام جهانی باشگاه‌ها با ساختار جدید حضور داشته باشد.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها