تجربه‌ام در میلان باعث شده احساس کنم می‌خواهم بیشتر زندگی کنم

استفانو پیولی پس از پایان همکاری با میلان در مصاحبه‌ای درباره دوران حضورش در میلان صحبت کرد.

کد خبر: ۳۹۱
تجربه‌ام در میلان باعث شده احساس کنم می‌خواهم بیشتر زندگی کنم

شب گذشته میلان آخرین بازی‌اش را تحت هدایت استفانو پیولی انجام داد. پیولی که پس از ۵ سال از میلان جدا می‌شود در مصاحبه‌ای درباره حسش و دوران حضورش در میلان صحبت کرد.

گزیده صحبت‌های پیولی به شرح زیر است:

بارها به بازیکن‌هایم گفته‌ام که آن‌ها یک گروه خاص هستند. اگر یک گروه معمولی بودند، این مسیر را در کنار هم نمی‌آمدیم. ما در تمام این سال‌ها از هم حمایت و هرقدر ممکن بود به هم کمک کردیم.

من به لطف میلان و هوادارانش، احساساتی را تجربه کردم که فکر می‌کنم به ندرت در طول زندگی مربی‌ها اتفاق می‌افتند. افتخار می‌کنم بخشی از تاریخ این باشگاه بزرگ بوده‌ام. من با #PioliOut به این باشگاه آمدم، بعد Pioli is on fire را تجربه کردم. حالا هم با احساساتی عمیق و خاطراتی شیرین میلان را ترک می‌کنم.

تجربه‌ام در میلان باعث شده احساس کنم می‌خواهم بیشتر زندگی کنم. اگر امکانش برایم به وجود بیاید، دوست دارم کارهای بزرگ‌تری بکنم. امیدوارم انسان‌هایی که در آینده با آن‌ها کار خواهم کرد به خوبی اعضای میلان باشند.

هرگز نباید فراموش کنیم که ما جوان‌ترین قهرمان تاریخ ایتالیا هستیم. اما من قهرمانی‌های بیشتری می‌خواهم. مدیر برنامه‌هایم در این هفته‌ها مدام با من تماس می‌گرفت تا در مورد علاقه‌ی باشگاه‌های دیگر با من صحبت کند اما به او گفتم تا بعد از آخرین بازی چیزی به من نگو. راستش فکر می‌کردم بعد از این چند سال کار سخت و فشرده، دلم بخواهد مدتی پس از ترک میلان استراحت کنم. اما حالا می‌بینم که دوست دارم به یک پروژه‌ی بلندپروازانه بپیوندم و سخت‌تر از قبل کار کنم.

دوره‌ی هر مربی یک روز آغاز و یک روز تمام می‌شود. حضور طولانی‌مدت در یک باشگاه آسان نیست ولی ما موفق شدیم. بارها و بارها سن‌سیرو را با احساساتی ترک کردم که همیشه آرزو داشتم تجربه‌شان کنم. وقتی من و همکارانم در این‌جا شروع به کار کردیم، می‌دانستیم چه ابزارهایی در اختیار داریم و بعد شروع به ساختن این تیم کردیم. بهترین حس برای من، کمک به رشد بازیکن‌ها و مشاهده‌ی پیشرفت آن‌ها بود. ما نتایج بهتری گرفتیم، میراث خوبی از خود به جا گذاشتیم و به این باشگاه تعادل بخشیدیم.

سعی کردم در برابر انتقادها کنترل و اعتماد به نفسم را از دست ندهم. فضای فوتبال ذاتا هیجانی و پر از اغراق است. هم شما را بیش از اندازه تحسین می‌کنند و هم بیش از اندازه به کارتان انتقاد دارند. کار ما قطعا شایسته‌ی انتقاد بوده اما وقتی لحن و شدت انتقاد غیرعادی می‌شود، باید بدانید که شما خیلی بالا رفته‌اید و بعضی‌ها می‌خواهند سقوط‌تان را ببینند. من در میلان فهمیدم چه‌قدر قوی و مقاوم هستم. از مربی‌هایی که زیاد حرف می‌زنند خوشم نمی‌آید. هرکسی که مربی‌گری کرده باشد، دنیای عجیب ما را می‌شناسد. کسی که فوتبال را می‌شناسد، می‌داند که باید در همه‌چیز اعتدال را رعایت کرد.

در مورد کمبودهای این اسکواد صحبتی نمی‌کنم. حالا مسئولیت ساختن یک تیم جدید و بهبود این اسکواد با شخص دیگری خواهد بود. امیدوارم میلان قوی‌تر و بلندپروازتری ببینیم. امیدوارم جانشین من بتواند لذت و هیجانی که ما با هواداران تجربه کردیم را دوباره به میلان برگرداند. از یک چیز مطمئنم: هرکسی که مربی میلان شود، با یک گروه پخته، حرفه‌ای و بامسئولیت کار خواهد کرد.

در مورد آینده چیزی نمی‌دانم و نگرانش هم نیستم. در چند روز آینده می‌خواهم به داستان این سال‌هایمان فکر کنم. تا ببینیم چه می‌شود. اخیرا خیلی روی انگلیسی‌ام کار کرده‌ام... شاید وقتش رسیده باشد!

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها