شوک بزرگ به فوتبال ایتالیا: آقای‌گل جام‌جهانی ۱۹۹۰ درگذشت

سالواتوره اسکیلاچی، مهاجم افسانه‌ای تیم ملی ایتالیا و آقای‌گل جام‌جهانی ۱۹۹۰، در سن ۵۹ سالگی پس از مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. این خبر موجی از اندوه را در فوتبال ایتالیا و جهان به‌دنبال داشت.

کد خبر: ۱۵۲۲
شوک بزرگ به فوتبال ایتالیا: آقای‌گل جام‌جهانی ۱۹۹۰ درگذشت

در یک ضایعه ناگوار برای دنیای فوتبال، سالواتوره "توتو" اسکیلاچی، مهاجم مشهور و آقای‌گل جام جهانی ۱۹۹۰، در سن ۵۹ سالگی درگذشت. این فوتبالیست که در رقابت‌های جام جهانی ایتالیا در سال ۱۹۹۰ با زدن ۶ گل به عنوان برترین گلزن این رقابت‌ها شناخته شد، به تیم ملی کشورش کمک کرد تا به مقام سوم جهان دست یابد. عملکرد درخشان اسکیلاچی در کنار ستارگانی چون روبرتو باجو و جانلوکا ویالی، باعث شد او علاوه بر کفش طلایی، توپ طلایی به‌عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را نیز از آن خود کند.

سالواتوره اسکیلاچی

وی در سطح باشگاهی نیز دوران موفقی را پشت سر گذاشت و پس از درخشش در تیم مسینا، به باشگاه‌های بزرگی چون یوونتوس و اینتر پیوست. حضور مؤثر او در دنیای فوتبال همچنان در خاطره‌ها زنده خواهد ماند.

سالواتوره اسکیلاچی

خبر فوت اسکیلاچی ابتدا توسط تانکریدی پالمری، خبرنگار ایتالیایی، در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد و سپس توسط منابع رسمی تأیید گردید. او که از سال ۲۰۲۲ با بیماری سرطان کولون دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام تسلیم این بیماری شد و خانواده او، از جمله همسرش باربارا و سه فرزندش، جسیکا، ماتیا و نیکول، در سوگ او نشسته‌اند.

سالواتوره اسکیلاچی

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها