قرمزهای انگلیس و ایتالیا، یادآور فینال‌های رویایی

ورزشگاه سن‌سیرو شهر میلان امشب میزبان بخش مهمی از خاطرات لیگ قهرمانان اروپاست.

کد خبر: ۱۵۰۹
قرمزهای انگلیس و ایتالیا، یادآور فینال‌های رویایی

در  شب آغازین شب های طلایی فوتبال اروپا، ورزشگاه سن‌سیرو در انتظار لحظاتی تاریخی است که یادآور بزرگ‌ترین فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌باشد.

ساعت به آرامی پیش می‌رود، در حالی که جمعیت انبوهی از تماشاگران به دنبال آغاز یک نبرد حماسی هستند. روز به آرامی به شب می‌پیوندد و ورزشگاه خانگی میلان با موجی از هواداران پر می‌شود. شاید نخستین فردی که وارد ورزشگاه می‌شود، مردی میانسال باشد که همراه با فرزندش برای تماشای بازی تیم محبوبش آمده است. به محض ورود به ورزشگاه، او در دنیای خاطرات فرو می‌رود و تصاویر درخشان میلان در فینال‌های گذشته به ذهنش خطور می‌کند. او به یاد دارد که میلان با بازیکنانی چون سیدورف، مالدینی، نستا، کافو، دیدا، شوچنکو و کرسپو در فینال لیگ قهرمانان به مصاف لیورپول رفت و در نیمه اول با نتیجه 3 بر صفر پیش افتاد. اما با یادآوری اینکه استیون جرارد با به ثمر رساندن گل اول لیورپول و رهبری تیمش، موجی از انگیزه را به قرمزهای آنفیلد بخشید، نگران می‌شود و بازی دراماتیکی که منتظر هواداران است. 

 

با ورود پائولو فونسکا به کادر فنی میلان، موجی از نگرانی در میان هواداران این تیم ایجاد شده است. تیمی که از لحاظ تاریخی یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای جانشینی استفانو پیولی نبوده است.

این نگرانی‌ها با نتایج ضعیف تیم در سه هفته ابتدایی سری‌آ تشدید شده است. با این حال، در آخرین بازی سری‌آ، میلان با پیروزی قاطع 4 بر صفر مقابل حریفش نشان داد که قادر به بازگشت به فرم مطلوب خود است. این پیروزی، هرچند برابر حریف نامدار و معتبر نبود، اما به تیم انگیزه و امید بیشتری داد. اکنون میلان با روحیه‌ای تازه به لیگ قهرمانان اروپا قدم می‌گذارد تا یادآوری کند که در این عرصه چه جایگاهی داشته است. در حالی که وضعیت این تیم در سری‌آ همچنان نامطلوب به نظر می‌رسد، لیگ قهرمانان فرصتی استثنائی برای بیدار کردن روح قهرمانانه این تیم و به نمایش گذاشتن قدرت حقیقی‌اش فراهم می‌آورد.

میلان؛ بیدار کردن ترس‌های خفته

با ورود پائولو فونسکا به کادر فنی میلان، موجی از نگرانی در میان هواداران این تیم ایجاد شده است. تیمی که از لحاظ تاریخی یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای جانشینی استفانو پیولی نبوده است. این نگرانی‌ها با نتایج ضعیف تیم در سه هفته ابتدایی سری‌آ تشدید شده است. با این حال، در آخرین بازی سری‌آ، میلان با پیروزی قاطع 4 بر صفر مقابل حریفش نشان داد که قادر به بازگشت به فرم مطلوب خود است. این پیروزی، هرچند برابر حریف نامدار و معتبر نبود، اما به تیم انگیزه و امید بیشتری داد. اکنون میلان با روحیه‌ای تازه به لیگ قهرمانان اروپا قدم می‌گذارد تا یادآوری کند که در این عرصه چه جایگاهی داشته است. در حالی که وضعیت این تیم در سری‌آ همچنان نامطلوب به نظر می‌رسد، لیگ قهرمانان فرصتی استثنائی برای بیدار کردن روح قهرمانانه این تیم و به نمایش گذاشتن قدرت حقیقی‌اش فراهم می‌آورد.

لیورپول؛ دلتنگی برای کلوپ

با اینکه سرمربی جدید لیورپول، آرنه اسلوت، مورد اعتماد و حمایت باشگاه قرار دارد، دلتنگی برای یورگن کلوپ، سرمربی پیشین این تیم، همچنان احساس می‌شود. کلوپ در دوران حضورش در لیورپول موفق به کسب قهرمانی لیگ قهرمانان شد و حالا هواداران هنوز به یاد او هستند. در اولین بازی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول در سن‌سیرو به مصاف میلان خواهد رفت. تیم تحت هدایت اسلوت در لیگ برتر انگلیس با شکست تاریخی مقابل ناتینگام فارست روبرو شد، اما این تیم همچنان در دیگر بازی‌هایش عملکردی مطلوب داشته و دفاعی مستحکم را به نمایش گذاشته است. لیورپول از مواجهه با میلان و دیگر رقبا در لیگ قهرمانان هراسی ندارد و تنها نگرانی آنها در این فصل، رئال مادرید است که در چند دوره اخیر مانع صعود لیورپول به مراحل بالاتر شده است. بنابراین، هدف لیورپول در این مسابقه تنها پیروزی بر میلان نیست، بلکه آنها به دنبال انجام کارهای بزرگ‌تر و نشان دادن قدرتشان به رئال مادرید هستند.

رویارویی‌های جذاب پیشین 

سابقه رویارویی میان میلان و لیورپول کوتاه اما پربار است. در مجموع تنها چهار بار این دو تیم به مصاف یکدیگر رفته‌اند و هر یک از این مسابقات به دلیل جنجال‌ها و هیجاناتی که به همراه داشته، در یادها باقی مانده است. لیورپول توانسته در یکی از این دیدارها قهرمانی را از میلان بگیرد و میلان نیز در دو فصل بعدی این شکست را جبران کرده است. در مجموع، لیورپول با سه پیروزی پیشتاز است و در تمامی دیدارهای میان این دو تیم، دروازه‌ها باز شده است. محمد صلاح از لیورپول فرصتی دارد تا با گلزنی در این دیدار، از هرنان کرسپو و فیلیپو اینزاگی پیشی گرفته و به عنوان بهترین گلزن تاریخ این مسابقات شناخته شود.

فرم ۲ تیم در بازی‌های گذشته

میلان

  • برد مقابل ونتزیا
  • تساوی مقابل لاتسیو
  • باخت مقابل پارما
  • تساوی مقابل تورینو

با زدن ۹ گل و دریافت ۶ گل در ۴ بازی، میلان تنها یک کلین‌شیت ثبت کرده است و در حال حاضر در جایگاه دهم سری‌آ قرار دارد.

لیورپول

  • باخت مقابل ناتینگام فارست
  • برد مقابل منچستریونایتد
  • برد مقابل برنتفورد
  • برد مقابل ایپسویچ تاون

با ۷ گل زده و تنها یک گل خورده در ۴ بازی، لیورپول موفق به ثبت ۳ کلین‌شیت شده و در حال حاضر در جایگاه چهارم لیگ برتر انگلیس قرار دارد.

 

 

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها