آغاز لیگ قهرمانان اروپا؛

پیش به سوی هیجان در فوتبال اروپا/کدام تیم‌ها به سمت جام می‌روند

هیجان در فوتبال اروپا امشب با آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا به اوج خود می‌رسد.

کد خبر: ۱۵۰۱
پیش به سوی هیجان در فوتبال اروپا/کدام تیم‌ها به سمت جام می‌روند

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از امروز سه‌شنبه، ۲۷ شهریور شروع خواهد شد و برای اولین بار با حضور ۳۶ تیم برگزار می‌شود. در این مرحله جدید، هر تیم هشت مسابقه با حریفان مختلف خواهد داشت و تنها هشت تیم برتر به دور بعد صعود خواهند کرد و 16 تیم بعدی راهی پلی اف شده و هشت تیم هم در همین مرحله با جام وداع می‌کنند. با آغاز این فصل، نگاه‌ها به مدعیان قهرمانی جلب شده است. در اینجا به بررسی وضعیت و شانس قهرمانی تیم‌های برتر پرداخته‌ایم.

رئال مادرید

فصل گذشته، رئال مادرید توانست با وجود پیش‌بینی‌های کم‌امید، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. در حالی که بسیاری انتظار داشتند منچسترسیتی فاتح این رقابت‌ها باشد، مادرید توانست با حذف سیتی و بایرن مونیخ و پیروزی در فینال مقابل بوروسیا دورتموند، برای پانزدهمین بار قهرمان شود. با انتقال کیلیان ام‌باپه به مادرید، انتظار می‌رود که تیم آنچلوتی در این فصل نیز عملکردی بسیار قوی داشته باشد.

منچسترسیتی

در فصل گذشته، شاگردان پپ با وجود نمایش درخشان در برابر رئال مادرید، نتوانست به نیمه‌نهایی برسد و در مرحله یک‌چهارم نهایی باخت. گواردیولا که به دنبال کسب دومین قهرمانی خود با سیتی است، در این فصل تیمی با تغییرات کم را در اختیار دارد و شروع قوی در لیگ برتر و قهرمانی در جام خیریه، نشانه‌های قدرت سیتی است.

بایرن مونیخ

تابستان گذشته، بایرن مونیخ موفق شد هری کین را به خدمت بگیرد و انتظار می‌رفت که تیم توخل در رقابت‌های داخلی و اروپا موفق باشد. اما بایرن در سوپرکاپ، جام حذفی و بوندسلیگا ناکام ماند و تنها در لیگ قهرمانان شانس داشت که در نیمه‌نهایی توسط رئال مادرید حذف شد. با ورود ونسان کمپانی، باید دید که آیا بایرن می‌تواند دوباره به جمع مدعیان قهرمانی برگردد یا خیر.

لیورپول

فصل گذشته، لیورپول از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بازماند و تنها در لیگ اروپا موفق به پیشرفت نشد. یورگن کلوپ که به مدت ۹ سال سرمربی لیورپول بود، از هدایت تیم کناره‌گیری کرد و آرنه اسلوت جایگزین او شد. اسلوت که تجربه قهرمانی محدودی دارد، تلاش خواهد کرد تا با لیورپول موفقیت‌های جدیدی را کسب کند.

اینتر

در سال‌های اخیر، تیم‌های ایتالیایی کمتر در سطح اروپا مطرح بودند، اما اینتر با صعود به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. اینتر با بازیکنان باتجربه و ستاره‌هایی چون لائوتارو مارتینز، امیدوار است که بتواند به مراحل پایانی این رقابت‌ها راه یابد.

بارسلونا

در فصل گذشته، بارسلونا در لیگا نایب‌قهرمان شد و در لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن شکست خورد. با این حال، وضعیت تیم اکنون تثبیت شده و بازیکنان جوان لاماسیا خودشان را در تیم پیدا کرده‌اند. خرید دنی اولمو بازیکن تیم ملی اسپانیا و درخشش یامال این تیم را تبدیل به بارسلونای بی‌رحم هانسی فلیک کرده است که تا به الان هر پنج بازی خود در لالیگا را با پیروزی پشت سرگذاشته‌اند. 

 

 

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها