VAR به لیگ برتر می‌آید؛ فدراسیون فوتبال پولش را خودش می‌دهد!

​فوتبال ایران در آستانه تحولی بزرگ است؛ سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) بالاخره به لیگ برتر می‌آید. این خبر خوشی برای هواداران فوتبال است که سال‌ها منتظر استفاده از این تکنولوژی در ایران بودند.

کد خبر: ۹۰۲
VAR به لیگ برتر می‌آید؛ فدراسیون فوتبال پولش را خودش می‌دهد!

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، اعلام کرد که فدراسیون از منابع درآمدی خودش پول دستگاه‌های VAR را ذخیره کرده است. این یعنی حتی اگر بروکراسی اداری مانع از پرداخت پول توسط وزارت ورزش شود، مشکلی برای راه‌اندازی VAR در لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

ممبینی در این باره گفت: "یک مژده به هواداران فوتبال بدهم. فدراسیون فوتبال از منابع درآمدی خودش پول دستگاه‌های VAR را ذخیره کرده است. اگر به امید خدا در ورود دستگاه‌ها مشکلی پیش نیاید دیگر خیلی دل نگران آن پول نیستیم و هروقت دوستان در شرکت توسعه و وزارت ورزش خواستند پول را واریز کنند، دغدغه‌ای نداریم، ما با تلاش همه جانبه در فدراسیون بحث‌ مالی را برطرف کردیم."

البته ممکن است در ابتدای فصل جدید لیگ برتر، VAR به طور کامل آماده استفاده نباشد. ممبینی در این باره گفت: "ممکن است هفته‌های اول VAR نباشد. مباحثی مانند جابجایی دستگاه، گمرک، نصب و راه اندازی داشته باشیم. ممکن است با تاخیر وجود داشته باشد. اجازه دهید ما تاریخ دقیق نگوییم که خدای ناکرده فردا زیرسوال برویم ولی یکی از اولویت‌های همه اعضای فدراسیون بحث VAR است، به امید خدا بتوانیم خبرهای خیلی خوب و جذابی را در هفته‌های آتی داشته باشیم."

استفاده از VAR در لیگ برتر می‌تواند به کاهش اشتباهات داوری و افزایش عدالت در مسابقات کمک کند. این موضوع می‌تواند به نفع همه تیم‌ها و هواداران باشد.

علاوه بر VAR، خبرهای دیگری هم از استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای لیگ برتر به گوش می‌رسد. ممبینی در این باره گفت: "کارهای جزئی انجام شده و برخی هم در حال انجام است و فکر می‌کنم نسبت به فصل قبل حتما تفاوت‌ها را احساس خواهیم کرد."

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها