طارمی در اینتر ۳ ساله، در ایران فقط یک سال؟ قانونی عجیب که ستاره‌ها را فراری می‌دهد!

مهدی طارمی با عقد قراردادی ۳ ساله به اینتر میلان پیوسته و در همین مدت کوتاه، عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.

کد خبر: ۸۶۸
طارمی در اینتر ۳ ساله، در ایران فقط یک سال؟ قانونی عجیب که ستاره‌ها را فراری می‌دهد!

اما در همین حال، خبری عجیب از فوتبال ایران به گوش می‌رسد؛ قانونی جدید که به باشگاه‌های ایرانی اجازه نمی‌دهد با بازیکنان بالای ۳۰ سال قرارداد بیش از یک سال منعقد کنند!

این قانون عجیب در حالی وضع شده که بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران در سنین بالای ۳۰ سالگی هستند و اوج پختگی و تجربه خود را پشت سر می‌گذارند. 

مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، سیدحسین حسینی، رامین رضاییان، گئورگی گولسیانی و ریکاردو آلوز فقط نمونه‌هایی از این ستاره‌ها هستند که تحت تاثیر این قانون قرار می‌گیرند.

به این ترتیب، اگر طارمی قصد بازگشت به فوتبال ایران را داشته باشد، هیچ تیمی نمی‌تواند با او قرارداد بیش از یک سال ببندد! این موضوع در حالی است که او در حال حاضر در اینتر میلان ۳ ساله بازی می‌کند.

این قانون نه تنها کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند، بلکه باعث فراری شدن ستاره‌ها از لیگ داخلی می‌شود. بازیکنانی که در سنین بالاتر می‌توانند تجارب ارزشمند خود را به نسل‌های جوان‌تر منتقل کنند و به رشد و ارتقای سطح فوتبال ایران کمک کنند.

به نظر می‌رسد سازمان لیگ فوتبال ایران باید در این قانون تجدید نظر کند و دست باشگاه‌ها را برای عقد قراردادهای بلندمدت با بازیکنان باتجربه باز بگذارد. 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها