جزئیات جدید از فسخ قرارداد جنجالی بیرانوند و پرونده لوکادیا

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در نشست خبری درباره فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند و جلسه دادگاه CAS در مورد پرونده لوکادیا توضیحاتی ارائه داد. هومن هدایتی با اشاره به جزئیات این پرونده‌ها، از تصمیمات باشگاه و اقدامات قانونی پیش‌رو پرده برداشت.

کد خبر: ۸۱۶
جزئیات جدید از فسخ قرارداد جنجالی بیرانوند و پرونده لوکادیا

هومن هدایتی، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، درباره اولین جلسه رسیدگی به شکایت این باشگاه از علیرضا بیرانوند اظهار داشت: این جلسه روز گذشته برگزار شد و ما درخواست دریافت غرامتی به ارزش باقی‌مانده قرارداد این بازیکن با پرسپولیس را مطرح کردیم. قرارداد بیرانوند برای فصل آینده به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بوده و طبق قانون درخواست دریافت همین میزان غرامت را داریم.

وی در مورد ادعای بیرانوند مبنی بر طلب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از پرسپولیس گفت: بله، او این ادعا را مطرح کرده اما ما مدارک و مستندات کامل خود را به کمیته وضعیت ارائه دادیم. فیش‌های واریزی را نیز تا روز یکشنبه تحویل خواهیم داد.

هدایتی تصریح کرد: در یک نمونه، واریز ۳۰۰ میلیون تومانی به حساب بیرانوند داشتیم که وکیل او مدعی بود به جای ۳۰۰ میلیون، ۲۷۰ میلیون تومان واریز شده است! این مسئله خیلی عجیب است که به خاطر ۳۰ میلیون تومان این‌چنین بحث می‌کنند.

وی افزود: در الحاقیه بیرانوند آمده که حق فسخ برای او ۱۵ روز پس از پایان مسابقات فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است. با توجه به اینکه فصل فوتبالی ۳۱ خردادماه تمام شد، بیرانوند یک روز زودتر از فعال شدن بند فسخش اقدام به فسخ کرده است. با این حال، باشگاه پرسپولیس ۱۳ روز پس از آخرین بازی خود تمام مطالبات بیرانوند را به او پرداخت کرده و این فسخ از هر دو بُعد غیرقانونی است.

در مورد بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، هدایتی گفت: مسئول کمیته وضعیت اعلام کرد که می‌تواند فرصتی برای مذاکره فراهم کند اما بیرانوند گفت که این‌ها می‌خواستند من را جلوی هواداران قرار دهند. من از او پرسیدم منظورش از «این‌ها» کیست و باید شفاف بیان کند اما جوابی نداد. بنابراین بحث بازگشت مطرح نشد.

معاون حقوقی پرسپولیس درباره جلسه استماع دادگاه CAS برای پرونده لوکادیا خاطرنشان کرد: لوکادیا در جلسه بیشتر مطالب گذشته خود را تکرار کرد. باشگاه پرسپولیس چهار پرسش در جریان جلسه از لوکادیا پرسید که پاسخ هر چهار پرسش به نفع پرسپولیس بود. مهم‌ترین پرسش این بود که آیا باشگاه پرسپولیس مقصر فسخ قراردادش بوده که لوکادیا اعلام کرد نه، این‌طور نیست و این یک احساس درونی او بوده است. پنل داوری نیز پیشنهاد کرد که ظرف مدت ۱۰ روز مذاکرات توافقی داشته باشند و باشگاه پرسپولیس این فرصت را برای لوکادیا و وکلای او فراهم کرد.

در پاسخ به شایعه بازگشت لوکادیا به پرسپولیس، هدایتی گفت: اصلا صحبت بازگشت او مطرح نیست.

دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها