ارکان و اعضای فدراسیون عاملان ایجاد تنش!

در شرایطی که کمیته انضباطی حاشیه‌سازان را محروم و چند ده و چند صد میلیون جریمه می‌کند، اعضا و ارکان این فدراسیون یکی از عوامل ایجاد تنش در فوتبال هستند.

کد خبر: ۳۳۴
ارکان و اعضای فدراسیون عاملان ایجاد تنش!

پنجره نیوز نوشت: مدیران فدراسیون فوتبال بارها در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای خود از حواشی و درگیری‌های فوتبال ایران انتقاد کرده‌اند و کمیته انضباطی این فدراسیون در ماه‌های اخیر هرآنکس را که دستش می‌رسید با انواع جریمه‌های چند ده و چند صد میلیونی جریمه کرده است و حتی وعده جریمه چند میلیاردی داده است.

اما نکته مهم این است که ارکان این فدراسیون خودشان یکی از عوامل اصلی تولید حواشی و درگیری در فوتبال ایران هستند. از آرای دوگانه و رفتارهای متناقض کمیته انضباطی که بگذریم، عدم تعیین تکلیف نهایی مکان دیدار پایانی استقلال در لیگ برتر یکی دیگر از نکاتی است که در روزهای گذشته حواشی‌ای را به وجود آورده و در روزهای آینده هم حاشیه‌ساز خواهد بود. اما این داستان سر دراز دارد.

در تازه‌ترین عجایب فدراسیون فوتبال مهدی تاج، در شرایطی که روز گذشته کمیته استیناف یک جلسه از محرومیت مهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلال را تعلیق کرده بود، مهدی دادرس عضو این کمیته اظهارنظری خلاف حکم صادره و منتشره می‌کند.

در بخش پایانی حکم کمیته استیناف که دیروز در سایت فدراسیون فوتبال ایران منتشر شد آمده است: «... ولیکن به لحاظ فقدان سابقه محکومیت، مستندا به ماده ۱۰۷ مقررات مذکور قرار تعلیق اجرای حکم یک جلسه از محرومیت فوق تا پایان نیم فصل ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ صادر و اعلام می شود. رأی صادره قطعی است.»

با توجه به این حکم هاشمی‌نسب در دیدار با فولاد خوزستان یک جلسه محرومیت خود را سپری کرده است و در دیدار با نساجی می‌تواند روی نیمکت استقلال بنشیند، اما عضو کمیته انضباطی می‌گوید: «محرومیت قبلی هاشمی‌نسب اجرا خواهد شد. او در بازی بعدی استقلال با نساجی مازندران محروم است. کمیته انضباطی اعلام کرد که هاشمی نسب محروم است و درست هم رأی داد. کمیته استیناف رأی محرومیت هاشمی‌نسب را تأیید می‌کند و او در بازی بعدی استقلال محروم است.»

مشخص نیست مهدی دادرس بر چه اساسی و تنها پس از ۲۴ ساعت اظهاراتی خلاف حکم کمیته استیناف مطرح می‌کند، اما چیزی که واضح است این است که اگر مهدی هاشمی‌نسب روز جمعه روی نیمکت استقلال بنشیند، رقبای استقلال به مصاحبه عضو کمیته استیناف استناد می‌کنند و اگر هاشمی‌نسب این دیدار هم محروم باشد، هواداران استقلال اصالت احکام صادره توسط کمیته استیناف را زیر سوال می‌برند و در نهایت اعضا و ارکان فدراسیون فوتبالی که خودشان در ظاهر مخالف تنش و حاشیه و درگیری در فوتبال و فضای پیرامون آن هستند، یک حاشیه جدید در حساس‌ترین هفته‌های لیگ بوجود آورده‌اند.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها