بازی خداحافظی سهراب بختیاری زاده با استقلال؛ جدال حساس با النصر و رویارویی با رونالدو!

استقلال تهران در آستانه یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل خود قرار دارد. دیدار حساس برابر النصر عربستان که آخرین حضور سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی آبی‌ها روی نیمکت خواهد بود و پس از آن، هدایت تیم به پیتسو موسیمانه سپرده خواهد شد. استقلالی‌ها امیدوارند با پیروزی در این دیدار، گامی محکم در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا بردارند.

کد خبر: ۱۷۵۴
بازی خداحافظی سهراب بختیاری زاده با استقلال؛ جدال حساس با النصر و رویارویی با رونالدو!

استقلال در سومین مسابقه خود در لیگ نخبگان آسیا برابر تیم النصر عربستان به میدان می‌رود، اما این بازی تنها از منظر نتیجه و امتیازات حائز اهمیت نیست. این دیدار، آخرین حضور سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی آبی‌های پایتخت خواهد بود و پس از آن، پیتسو موسیمانه سرمربیگری استقلال را به عهده خواهد گرفت.

پس از شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن در لیگ برتر، استقلال در حالی مقابل النصر قرار می‌گیرد که تیم عربستانی با هدایت استفانو پیولی روزهای موفقی را سپری می‌کند. النصر اخیراً در چارچوب لیگ عربستان، الشباب را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داده و جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیده است.

استقلال که با کسب تنها هشت امتیاز از هفت بازی در لیگ برتر، در جایگاه یازدهم قرار دارد، تمام تمرکز خود را بر روی مسابقات لیگ نخبگان آسیا معطوف کرده است. آن‌ها شروع خوبی در این رقابت‌ها داشتند و با پیروزی ۳ بر صفر برابر الغرافه قطر کار خود را آغاز کردند. اما در هفته گذشته، آبی‌ها مقابل السد قطر با شکست ۲ بر صفر روبرو شدند. در مواجهه با تیم‌های عربستانی، استقلال در شش دیدار اخیر سه شکست را تجربه کرده است اما در آخرین بازی خود موفق به پیروزی برابر النصر شد.

آخرین باری که دو تیم استقلال و النصر در رقابت‌های آسیایی به مصاف هم رفتند، به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد؛ جایی که فرهاد مجیدی و هوار ملامحمد گل‌های استقلال را به ثمر رساندند و آبی‌ها توانستند با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شوند. از طرفی، النصر در ۹ بازی اخیر خود مقابل تیم‌های ایرانی در ۹۰ دقیقه قانونی شکست نخورده است. آخرین شکست آن‌ها در این مدت مربوط به سال ۲۰۱۹ و مقابل ذوب‌آهن بود که با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند. در سال ۲۰۲۰ نیز النصر مقابل پرسپولیس شکست خورد، اما این باخت در ضربات پنالتی رخ داد. حالا تیم پیولی امیدوار است که در دهمین دیدار خود مقابل تیم‌های ایرانی نیز به پیروزی دست یابد.

استقلال در این بازی بدون حضور بازیکنان کلیدی‌ای همچون مهدی مهدی‌پور و ابوالفضل جلالی که به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی و همسترینگ قادر به همراهی تیم نیستند، وارد میدان خواهد شد. همچنین ایمان سلیمی به دلیل مصدومیت در بازی مقابل السد غایب است و روزبه چشمی نیز همچنان دوران نقاهت خود را سپری می‌کند.

نکاتی از وضعیت دو تیم:

  • کریستیانو رونالدو در دیدار جمعه مقابل الشباب، موفق شد گل شماره ۹۰۷ دوران حرفه‌ای خود و دوازدهمین گلش را در ۱۴ بازی اخیر برای النصر و تیم ملی پرتغال در این فصل به ثمر برساند. او قصد دارد در این بازی نیز بار دیگر در لیگ نخبگان گلزنی کند.
  • سهراب بختیاری زاده، بازیکن سابق تیم ملی ایران که در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل پرتغال بازی کرده بود، اکنون به عنوان سرمربی استقلال باید رو در روی کریستیانو رونالدویی قرار بگیرد که در همان جام جهانی از روی نقطه پنالتی به ایران گل زده بود.
  • سامی الناجی، هافبک ۲۷ ساله النصر، به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی که در ماه آگوست رخ داد، در این دیدار حضور نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی استقلال

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، گائل کاکوتا، اندونگ، زکی‌پور، محمدحسین اسلامی، مهرداد محمدی و بلانکو

ترکیب احتمالی النصر

سالم النجدی، آیمریک لاپورته، محمد سیماکان، بوشال، مارسلو بروزوویچ، الخیبری، سادیو مانه، اندرسون تالیسکا، آنجلو و کریستیانو رونالدو

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک