بازگشت استقلال به لیگ با سهراب

استقلال پس از چند نتیجه ضعیف، بالاخره موفق به کسب پیروزی در لیگ شد.

کد خبر: ۱۶۷۶
بازگشت استقلال به لیگ با سهراب

در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر، استقلال از ساعت ۲۰ در استادیوم شهر قدس میزبان هوادار بود. استقلال که روزها و هفته‌های بسیار پرحاشیه‌ای را سپری کرده بود، پس از استعفای جواد نکونام با هدایت سهراب بختیاری‌زاده مقابل هوادار گرفت.

در این دیدار استقلال خیلی زود توسط رامین رضاییان به گل رسید اما اشتباه کمک داور در بلند کردن پرچم آفساید پیش از ورود توپ به دروازه باعث شد که گل سالم استقلال توسط VAR مورد بازبینی قرار نگیرد. در ادامه و در دقیقه ۱۷ روی ارسال جلال الدین ماشاریپوف و ضربه سر رافائل سیلوا به گل اول رسید. در نیمه اول دو تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند که در مهمترین آن‌ها جلال‌الدین ماشاریپوف تیر دروازه هوادار را به لرزه انداخت. در دقایق پایانی نیمه اول و بر روی اشتباه مدافعین هوادار، مهرداد محمدی گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا آبی‌پوشان با خیال راحت به رختکن بروند.

در نیمه دوم دو تیم با تعویض‌های پیاپی سعی در خلق موقعیت داشتند که موفق به گلزنی نشدند تا در دقیقه ۹۰ و بر روی اشتباه فاحش حسین حسینی، هوادار صاحب یک پنالتی شد که این پنالتی در دقیقه ۴+۹۰ توسط مهدی گودرزی به گل تبدیل شود و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان برسد.

با این نتیجه استقلال ۸ امتیازی شد و در رتبه هشتم قرار گرفت و هوادار هم با سه امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

از نکات ویژه این دیدار آن بود استقلال پس از سه دیدار موفق به پیروزی شد. علاوه بر این هوادار هم با پنالتی دقیقه ۹۴ گل اولبن خود در این فصل را به ثمر رساند تا رکورد صفر کلین‌شیت در شش بازی برای استقلال به ثبت برسد.

داور: سید رضا مهدوی 

کمک‌ها: فرهاد مروجی و محسن سلطانی 

داور VAR: کوپال ناظمی، محمد حسین‌زاهدی‌فرد

کارت زرد: احمد جمشیدیان(مربی) و ادریس رحمانی از هوادار 

گل: مهدی گودرزی(۴+۹۰) برای هوادار/ رافائل سیلوا(۱۷) و مهرداد محمدی(۱+۴۵) برای استقلال 

ترکیب هوادار: محمدحسین اکبر منادی، محمدعرفان معصومی، صائب محبی، میثم تهی‌دست، مرتضی منصوری، مصطفی احمدی(۸۳_ محمد مهدی طهماسبی)، حسین مهربان(۵۸_ محمد دیندار) ، میلاد خدایی‌اصل(۴۶_ محمد حسین زواری) ، داریوش شجاعیان(۴۶_ محمد ستاری)، پیمان رنجبری(۸۳_ ادریس رحمانی)، مهدی گودرزی

سرمربی: مهدی رحمتی 

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، مهرداد محمدی(۸۷_ علیرضا کوشکی)، سامان فلاح، رامین رضاییان، گوستاوو بلانکو(۶۸_ محمد حسین اسلامی)، گائل کاکوتا(۷۹_ آرش رضاوند)، دیدیه اندونگ، ابوالفضل جلالی، رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف

سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده

دقایق حساس نیمه اول

دقیقه ۳: رامین رضاییان با پاس در عمق گوستاوو بلانکو توانست دروازه هوادار را باز کند اما با بالا رفتن پرچم کمک داور اول، این گل آفساید اعلام شد.

دقیقه ۵: داور پس از چند دقیقه بررسی صحنه توسط VAR دستور به ادامه بازی داده و اعتقادی به اعلام پنالتی به سود هوادار به دلیل خطای هند رافائل سیلوا نداشت.

دقیقه ۱۳: پس از برخورد ضربه سر بلانکو روی ارسال مهرداد محمدی، داور خطای بازیکن استقلال را اعلام کرد.

دقیقه ۱۷: ضربه سر محکم رافائل سیلوا روی ارسال دقیق جلال‌الدین ماشاریپوف به گل اول استقلال تبدیل شد.

دقیقه ۲۰: شوت رامین رضاییان پس از پیشروی او با جلو، به کنار دروازه هوادار برخورد کرد.‌

دقیقه ۲۵: سید حسین حسینی شوت از راه دور داریوش شجاعیان را دفع کرد.

دقیقه ۳۱: شوت زمینی آرام کاکوتا در دستان منادی قرار گرفت.

دقیقه ۳۶: روی ضدحمله سریع تیم استقلال، رامین رضاییان با پاس در عمق ماشاریپوف را به حرکت انداخت و این بازیکن نیز با پاس در عرض بلانکو را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه او با واکنش خوب منادی دفع شد.

دقیقه ۳۷: این بار شوت محکم جلالی با اختلاف کمی از بالای دروازه هوادار عبور کرد.

دقیقه ۴۰: پس از دفع ناقص مدافع هوادار، شوت محکم و روی پای بازیکن ازبکستانی استقلال به تیر افقی دروازه منادی برخورد کرد.

 دقیقه ۴۳: حسین مهربان درحالیکه از میانه زمین با سید حسین حسینی تک به تک شده بود، با واکنش فوق‌العاده دروازه‌بان استقلال ناکام مانده و نتوانست دروازه استقلال را باز کند.

 دقیقه ۱+۴۵: اشتباه میثم تهیدست در دریافت پاس صائب محبی سبب شد مهرداد محمدی در موقعیت تک به تک با منادی قرار بگیرد و گل دوم تیمش را با یک ضربه چیپ به ثمر برساند.

دقایق حساس نیمه دوم

دقیقه ۵۶: شوت محمد حسین زواری از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: پاس رو به عقب ماشاریپوف نزدیک بود یک موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال ایجاد کند که حسینی با خروج به موقع از دروازه توپ را برگشت داد. پس از این صحنه، کاپیتان آبی‌های پایتخت برای لحظاتی بدلیل مصدومیت روی زمین افتاد.

دقیقه ۷۰: یک و دوی ستاری با پیمان رنجبری موقعیت خوبی برای هوادار ایجاد کرد که ضربه زواری با اختلاف از کنار دروازه حسینی بیرون رفت‌.

دقیقه ۷۷: شوت از راه دور مهدی گودرزی از بالای دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه ۷۸: صائب محبی اجازه نداد پاس در عرض خطرناک رامین رضاییان به اسلامی برسد و با قطع به موقع، توپ را به منادی رساند.

دقیقه ۸۸: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان با واکنش منادی مهار شد.

دقیقه ۹۰: مهدی طهماسبی پس از رها شدن توپ از دست حسینی، با یک ضربه سر محمد دیندار را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه او از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه استقلال بیرون رفت. پس از بررسی این صحنه توسط VAR، سید رضا مهدوی خراب شدن کاپیتان آبی‌پوشان روی محمد ستاری را پنالتی به سود هوادار اعلام کرد.

دقیقه ۴+۹۰: مهدی گودرزی پشت این پنالتی قرار گرفت و توپ را برخلاف جهت حرکت حسینی به سمت راست دروازه استقلال فرستاد تا اختلاف به یک گل برسد.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک