استقلال حالا ساحل آرامش است

تیم فوتبال استقلال با برتری قاطعانه برابر الغرافه قطر، به روزهای آرام خود بازگشته است.

کد خبر: ۱۵۱۰
استقلال حالا ساحل آرامش است

به گزارش پاس‌گل و به نقل از فوتبال 360، استقلال در آغاز فصل با پیروزی مقابل شمس‌آذر در قزوین شروعی امیدوارکننده داشت، اما نتایج بعدی شامل توقف در برابر ملوان و شکست مقابل استقلال خوزستان، بحران‌های جدی را برای تیم و به ویژه کادرفنی ایجاد کرد. تنش‌های موجود میان هواداران و مدیران باشگاه استقلال درباره حمایت یا عدم حمایت از جواد نکونام به شدت افزایش یافت. این بحران‌ها به ویژه پس از ناکامی‌های اخیر، به دوره‌ای بحرانی برای استقلال تبدیل شد.

جواد نکونام، که پیش از آغاز فصل جدید تقریباً در آستانه جدایی از استقلال قرار داشت، دوباره با شرایط مشابهی روبرو شد. زمزمه‌های اخراج نکونام به اوج خود رسید و شایعاتی درباره مذاکره باشگاه با نام‌های مختلفی چون فرهاد مجیدی، ایویلو پِتِف و ریکاردو سا پینتو به گوش می‌رسید. با این حال، پس از بحث و جدل‌های فراوان، نهایتاً تصمیم بر ابقای نکونام به عنوان سرمربی استقلال گرفته شد.

پیروزی در دیدار مرگ‌وزندگی

جواد نکونام در بازی مقابل الغرافه که به نوعی دیدار مرگ‌وزندگی برای او و تیمش به شمار می‌رفت، موفق شد با پیروزی 3-0 تیمش را از بحران نجات دهد. این پیروزی در اولین بازی آسیایی استقلال در فصل جدید، به ویژه پس از شکست پرسپولیس در عربستان مقابل الاهلی، موجب تغییر جو حمایتی هواداران از نکونام شد. پس از این پیروزی، بحث‌های ضدونقیض درباره آینده نکونام به طور موقت کاهش یافت و موجی از حمایت از این سرمربی جوان به راه افتاد.

تکذیب مذاکره برای جانشین نکونام

احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال، پس از پیروزی بر الغرافه و در روزهای پایانی تعطیلات فیفادی، به صراحت حمایت خود از جواد نکونام را اعلام کرد و اخبار مربوط به مذاکره با گزینه‌های مختلف برای جانشینی او را به شدت تکذیب کرد. شهریاری در این باره گفت: «چه کسی مذاکره کرده است؟ هر کسی که صحبت کرده، باید جوابگوی این موضوع باشد. ما مشکلی با نکونام نداریم. استقلال نسبت به فصل گذشته تقویت شده و برای رسیدن به هماهنگی زمان لازم است.»

اعتراضات و حمایت‌های متناقض

پس از بازی با الغرافه، بازیکنان استقلال همچنان از سرمربی خود حمایت کردند و تلاش کردند تا پیامی از اتحاد و وفاق درون تیمی به هواداران منتقل کنند. رامین رضاییان در این باره اظهار داشت: «از باشگاه تشکر می‌کنم که وارد حاشیه نشد و کنار سرمربی و تیم باقی ماند. از جواد نکونام نیز به خاطر عملکردش در زمانی که حاشیه‌هایی به وجود آمده بود، تشکر می‌کنم.»

با این حال، جواد نکونام که به عادت خود ادامه می‌دهد، پس از پیروزی اخیر، به انتقاد از مدیران باشگاه پرداخت. او درباره عدم جذب دستیار خارجی مورد نظرش و عدم حضور مدیر رسانه، عکاس و فیلمبردار گلایه کرد و تاکید کرد که تیمش از درون متحد است، اما شرایط بیرونی متفاوت است.

به نظر می‌رسد که با وجود اعتراض‌های مرسوم نکونام و تلاش‌های مدیران و بازیکنان برای مدیریت بحران، استقلال پس از دو هفته پرتنش و جنجالی، موفق به آرام کردن اوضاع شد. پیروزی 3-0 مقابل الغرافه به تیم امید و آرامش بیشتری بخشید و حالا باید دید که آیا این آرامش ادامه پیدا خواهد کرد و آیا استقلال قادر خواهد بود روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه دهد یا مجدداً با چالش‌های جدیدی روبرو خواهد شد.

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها