مربی خارجی در کار نبوده؛

شهریاری: پیگیر ساخت استادیوم اختصاصی برای استقلال خواهیم بود

رییس هیئت مدیره استقلال در گفت‌وگوی بعد از بازی با الغرافه به تفصیل به مسائل مختلف مربوط به تیم پرداخت و از پیشرفت‌های اخیر در نقل و انتقالات و مشکلات مالی باشگاه صحبت کرد.

کد خبر: ۱۴۹۸
شهریاری: پیگیر ساخت استادیوم اختصاصی برای استقلال خواهیم بود

احمد شهریاری، رییس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال ایران و نماینده هلدینگ خلیج‌فارس در این باشگاه، پس از دیدار شب گذشته دو تیم استقلال و الغرافه‌قطر به گفت‌و‌گو با خبرنگاران پرداخت.

عبور استقلال از شرایط سخت؟

مدیر استقلال در پاسخ به سوالی درباره شرایط دشوار اخیر تیم، اظهار داشت که هرگز وضعیت برای استقلال سخت نبوده و همیشه تیم در وضعیت خوبی قرار داشته است. او افزود: «تبریک می‌گویم به هواداران خوب استقلال و ملت ایران. این برد را به همه تقدیم می‌کنیم و ان‌شاءالله با قدرت به جلو خواهیم رفت.»

یارگیری خوب استقلال در نقل و انتقالات؟

مدیر باشگاه در مورد تقویت تیم در فصل نقل و انتقالات گفت که نسبت به سال گذشته، تیم به طرز چشمگیری تقویت شده و میزان جذب بازیکنان به مراتب بیشتر شده است. او توضیح داد: «تیم نسبت به سال گذشته که خود تیم خوبی بود، دو برابر تقویت شده و ۶ یا ۷ برابر بازیکن خوب از داخل و خارج جذب کرده‌ایم. ان‌شاءالله با ایجاد هماهنگی مناسب، عملکرد بهتری خواهیم داشت. به طور طبیعی، هماهنگی بین بازیکنان نیازمند زمان است.»

حمایت از نکونام و نتیجه‌گیری؟

در پاسخ به سوالی درباره حمایت از سرمربی تیم، نکونام، مدیر استقلال اشاره کرد که ممکن است برخی مسائل در آینده مطرح شود و تیم به سمت آینده‌ای روشن حرکت خواهد کرد.

ناراحتی نکونام از نیامدن دستیار خارجی؟

مدیر استقلال درباره نگرانی‌های نکونام از عدم حضور دستیار خارجی گفت: «ان‌شاءالله با صحبت‌های لازم، همه چیز به درستی حل و فصل خواهد شد.»

مذاکره با سرمربی خارجی برای جایگزینی نکونام؟

در خصوص شایعاتی مبنی بر مذاکره با سرمربی خارجی برای جایگزینی نکونام، مدیر استقلال تصریح کرد: «چه کسی با سرمربی خارجی صحبت کرده است؟ هر کسی که صحبت کرده، باید به این سوال پاسخ دهد.»

وضعیت مالی استقلال در آینده؟

مدیر استقلال به وضعیت مالی باشگاه پرداخت و توضیح داد که واگذاری بخشی از مشکل را حل می‌کند، اما درآمدزایی باشگاه نیز بسیار اهمیت دارد. او اظهار کرد: «اولین رکن درآمدزایی حق پخش است و تبلیغات محیطی که متاسفانه در کشور ما با مشکلات جدی مواجه است. امروز با یکی از دوستان در نهاد ریاست جمهوری صحبت کردیم و گفتیم که برای موفقیت کامل واگذاری و رسیدن به سود، باید این مسائل حل شود. اینطور نیست که بعد از واگذاری به هلدینگ، به طور ناگهانی پول وارد شود. باید باشگاه‌ها درآمدزایی داشته باشند و بستر لازم برای آن فراهم شود.»

رقم 53 هزار میلیاردی برای حق پخش؟

مدیر استقلال در پاسخ به سوال درباره رقم ۵۳ هزار میلیاردی برای حق پخش گفت: «این اعداد را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد. من قبلاً مسئولیتی داشتم و امروز نیز راهکارهایی را به عزیزان ارائه دادم. باید مبلغی که بابت حق پخش کارشناسان محاسبه می‌شود، به طور مستقیم در بودجه کشور دیده شود و از سوی صداوسیما به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که پخش ملی دارند، پرداخت گردد و بخشی از آن به تیم‌های دیگر نیز اختصاص یابد، مثلاً اگر استقلال با ملوان بازی می‌کند، بخشی از پول به ملوان پرداخت شود.»

پرداخت پول تبلیغات به استقلال؟

در خصوص تبلیغات محیطی، مدیر استقلال اظهار داشت: «تبلیغات هر باشگاه متعلق به خود آن باشگاه است. پرسپولیس و استقلال در حال حاضر زمین مشترک دارند و باید تبلیغات متعلق به هر باشگاه باشد. در سایر شهرها نیز باید به همین شکل عمل شود.»

ساخت استادیوم اختصاصی؟

مدیر استقلال به پروژه ساخت استادیوم اختصاصی پرداخت و گفت: «این پروژه در برنامه‌های استقلال قرار دارد و مقدمات آن در حال فراهم شدن است. اما بهتر است وقتی کارها به نتیجه رسید، درباره آن صحبت کنیم. مشکل اصلی زمین است، چرا که استقلال و پرسپولیس زمین اختصاصی ندارند. باید با همکاری یا قراردادهای بلندمدت، این مسئله حل شود. امروز نیز در نهاد ریاست جمهوری به این موضوع پرداخته شد و ان‌شاءالله با جذب اسپانسر، این موضوع پیگیری خواهد شد.»

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها