قول وزیر ورزش برای بازگشایی ورزشگاه آزادی در اواخر پاییز

تنها یک روز پس از اعلام مدیر شرکت توسعه و تجهیز در مورد ادامه بازسازی ورزشگاه آزادی تا نوروز ۱۴۰۳، احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان، خبر متفاوتی را اعلام کرد که بازتاب گسترده‌ای در میان علاقمندان به فوتبال داشت.

کد خبر: ۱۴۱۲
قول وزیر ورزش برای بازگشایی ورزشگاه آزادی در اواخر پاییز

یک روز پس از اظهارات حسین طلا، مدیر شرکت توسعه و تجهیز، که بیان کرده بود بازسازی ورزشگاه آزادی تا نوروز ۱۴۰۳ به طول خواهد انجامید، احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان، اظهارات دیگری را مطرح کرد.

او از در دسترس بودن این استادیوم برای تیم‌های فوتبال ایران از اواخر پاییز خبر داد. به گفته دنیامالی: «با پایان بازسازی این بخش، استادیوم آزادی از پایان پاییز در اختیار فوتبال ایران قرار خواهد گرفت.»

وزیر ورزش در ادامه توضیحاتی درباره اقدامات تقویتی سازه ورزشگاه همزمان با استفاده از آن ارائه کرد. او گفت: «اجرای این اقدامات که به منظور افزایش استحکام ورزشگاه صورت می‌گیرد، نباید مانع برگزاری مسابقات و بازی‌ها شود. به لطف تخصص مهندسان ایرانی، امکان بازسازی همزمان با بهره‌برداری از ورزشگاه، آن هم به شکل ایمن و بدون نگرانی، فراهم است.»

او همچنین به اظهارات مدیر شرکت توسعه و تجهیز اشاره کرد و گفت: «همه اظهارنظرها باید بر اساس واقعیت‌های اجرایی و مهندسی باشد. همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، استانداردسازی ورزشگاه‌ها تنها محدود به استادیوم آزادی نیست. برنامه ما، استانداردسازی تمامی ورزشگاه‌های کشور بر اساس چارچوب‌هایی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تعیین کرده‌اند.»

وی در ادامه تأکید کرد: «این کاری است که باید پیش‌تر انجام می‌شد، اما اگر تا به امروز تعللی در آن دیده شده، به دلیل نبود برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری‌های مستمر بوده است. من شخصاً این پروژه را دنبال می‌کنم و نظارت مستقیم خواهم داشت. خوشحالم که اعلام کنم جامعه مهندسی کشور به تجربه من در حوزه‌های عمرانی اعتماد دارد و با همین پشتوانه و همکاری گروهی، می‌توان استانداردهای مدنظر نهادهای بین‌المللی را در تمامی ورزشگاه‌های کشور پیاده کرد.»

دنیامالی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، ورزشگاه‌ها، به‌ویژه ورزشگاه آزادی، را به عنوان سرمایه‌های ملی کشور توصیف کرد و گفت: «باید قدر این دارایی‌های ارزشمند را بیشتر بدانیم. متأسفانه در سال‌های اخیر توجه کافی به ورزشگاه‌های کشور نشده و زمان آن رسیده که به این کم‌توجهی پایان دهیم. وزارت ورزش و جوانان حتماً نظرات جامعه فوتبال و رسانه‌ها را در این خصوص مورد توجه قرار خواهد داد. هواداران و تماشاگران ورزش از مهم‌ترین سرمایه‌های ورزشی کشور هستند و حق مطالبه‌گری دارند. من آماده‌ام تا به این مطالبات پاسخگو باشم.»

 در صورتی که بازسازی ورزشگاه آزادی طبق برنامه‌ریزی وزیر ورزش به پایان برسد، تیم‌های پرسپولیس و استقلال سه بازی خانگی خود در رقابت‌های آسیایی را تا آن زمان در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار خواهند کرد و میتوانند یک بازی را در مرحله گروهی در ورزشگاه آزادی میزبانی کنند.

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها