برنامه متفاوت تیم های آسیایی لیگ ایران

دیدار سپاهان و تراکتور در هفته چهارم لغو نشد اما دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال به تعویق افتاد.

کد خبر: ۱۳۹۴
برنامه متفاوت تیم های آسیایی لیگ ایران

طبق قانون، سازمان لیگ در خصوص یک تیم می‌تواند ۳ روز بعد از فیفادی، بازی برگزار کند و پس از آن، ۴ روز بعد، دیدار بعدی برگزار شود.

سپاهان و تراکتور با علم به این موضوع، ترجیح دادند که بازی‌های هفته چهارم خود را برگزار کنند و با توجه به این مسئله، سپاهان جمعه پیش‌رو به مصاف ملوان می‌رود و تراکتور با ذوب‌آهن بازی می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه دیدارهای آسیایی این دو نماینده ایران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. سپاهان سه‌شنبه 27 شهریور و تراکتور چهارشنبه 28 شهریور بازی می‌کند. این در شرایطی است که استقلال و پرسپولیس دوشنبه 26 شهریور بازی‌های خود را برگزار خواهند کرد و عملاً امکان برگزاری مسابقه این دو تیم وجود ندارد.

اگرچه سپاهان و تراکتور در دیدار هفته چهارم خود دچار فشار خواهند شد اما شاید در ادامه و در کوران مسابقات، این موضوع به نفع این دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. سپاهان فصل گذشته مجبور شد در دوران بحران خود، مسابقات لیگ برتر معوقه را برگزار کند و به خاطر حضور در جام حذفی، چند هفته دیرتر از سایر تیم‌ها، مسابقاتش را به پایان رساند؛ موضوعی که اثر آن همچنان در لیگ امسال و تاریخ مسابقات این تیم نیز باقی ماند.

البته از طرفی تفاوت در فشار و سنگینی مسابقات هم بر روی برنامه‌های این چهار تیم تاثیرگذار است، دو تیم تراکتور و سپاهان، در لیگ قهرمانان دو در مرحله گروهی شش مسابقه دارند و رقبای آنها نیز شاید سطح پایین تری از آنها داشته باشند اما استقلال و پرسپولیس باید 8 مسابقه با تیم‌های قدرتمند فوتبال آسیا مسابقه دهند. 

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها