بحران مدیریتی که هیچ وقت تمام نمی‌شود؛ تصمیمات عجیب فصل را برای استقلال تمام کرد؟

در شرایطی هواداران استقلال فصل را با امیدواری شروع کردند، که باز هم بحران مدیریتی یقه استقلال را گرفت و شرایط استقلال را در وضعیتی عجیب قرار داده است.

کد خبر: ۱۳۶۲
بحران مدیریتی که هیچ وقت تمام نمی‌شود؛ تصمیمات عجیب فصل را برای استقلال تمام کرد؟

به گزارش پنجره نیوز،  شکست مقابل استقلال خوزستان، حاشیه‌های عجیبی را در استقلال به وجود آورد. این شکست باعث شد تا وضعیت نیمکت استقلال به شدت بحرانی شود و حواشی زیادی پیرامون تیم شکل بگیرد. مدیران استقلال پس از این شکست نه تنها از تیم حمایت نکردند، بلکه خود عامل اصلی بحران و تنش شدند.

مذاکرات با مربیان خارجی و عدم حمایت از نکونام

مدیران استقلال پس از شنیدن جواب منفی از فرهاد مجیدی، در حال مذاکره با مربیان خارجی هستند، در حالی که از جواد نکونام، سرمربی فعلی تیم، حمایت کافی نمی‌کنند. عدم حمایت از نکونام، تصمیمات عجیب و غریب در ورود و خروج نام بازیکنان از لیست و عدم تصمیم گیری‌های شفاف باعث شده تا بازیکنان نیز در وضعیت نامشخصی به سر ببرند و برخی از آنها مانند مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی نگران آینده خود باشند. 

سکوت نکونام و تصمیمات مهم

جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال، در فصل جدید بیشتر سکوت کرده و کمتر حرف زده است، اما به نظر می‌رسد صبر او نیز به سر رسیده باشد. او تصمیم مهمی گرفت و حکم به اخراج آلمدین زیلیکیچ، بازیکن خارجی جنجالی استقلال داد. بازیکنی که از ابتدا هم بدون نظر او جذب شد و رسانه‌ها از دخالت نزدیکان برخی از مدیران هلدینگ خلیج فارس در جذب این بازیکن خبر دادند. بازیکنی که به گفته سرمربی استقلال اصلا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و پس از چند هفته حضور در تمرینات استقلال، بالاخره توسط جواد نکونام از تیم اخراج شد. اخراجی که به نظر یک اعلام جنگ رسمی از سوی نکونام به مدیران استقلا بوده است.

بیانیه‌های خنثی و افزایش حواشی

پس از شکست از استقلال خوزستان و حواشی پیش آمده، مدیران استقلال نه از تیم و سرمربی آن حمایت کردند و نه به صراحت از تلاش برای مذاکره با سایر گزینه‌ها خبر دادند. مدیران استقلال در بدترین تصمیم ممکن به یک بیانیه خنثی و کمرنگ اکتفا کردند که این امر باعث شد تا حواشی و شایعات پیرامون تیم افزایش یابد و استقلال و هوادارانش در یک وضعیت بلاتکلیف به سر ببرند. این بیانیه‌ها نه تنها مشکلات را حل نکرده، بلکه به آنها دامن زده است.

وضعیت نامشخص بازیکنان و نارضایتی آنها

مهرداد محمدی به دلیل کنار گذاشته شدن از لیست تیم و عدم دریافت پاسخ روشن از سمت مدیران استقلال بسیار ناراحت است. او از این که بازیکنان بی‌کیفیت کارت بازی دریافت می‌کنند، اما او کنار گذاشته می‌شود، ابراز نارضایتی کرد و نکونام از او نقل قول کرده است که ممکن است از استقلال جدا شود. گفته می‌شود تراکتور و پرسپولیس جدی‌ترین مشتریان مهرداد محمدی هستند. آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی هم وضعیتی مشابه مهرداد محمدی دارند. آن‌ها در اقدامی عجیب از سوی مدیران استقلال برای کنترل سقف قرارداد از لیست تیم خارج شدند و الان مشخص نیست وضعیت آن‌ها به چه صورت خواهد بود و آیا آن‌ها هم مانند مهرداد محمدی به فکر خروج از باشگاه هستند یا خیر.

حمایت ناکافی از نکونام و تلاش برای تغییر سرمربی

در حالی که تنها سه هفته از آغاز لیگ گذشته است، مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس حمایت قاطعی از جواد نکونام نداشته‌اند و رایزنی‌ها برای انتخاب جانشین او آغاز شده است. مدیران باشگاه استقلال به دنبال استخدام سرمربی خارجی هستند و ایویلو پِتِف یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال محسوب می‌شود. مدیران و تصمیم‌گیران استقلال در شرایطی حاضر به حمایت از نکونام نیستند که تنها سه هفته از آغاز لیگ گذشته است و استقلال ۴ امتیاز از سه بازی کسب کرده است. عدم حمایت از سرمربی تنها پس از فقط ۳ بازی بسیار عجیب است. مشخص نیست اگر مدیران استقلال و هلدینگ به جواد نکونام و کادرش اعتقاد و اعتماد نداشتند چرا پس از پایان فصل گذشته مربی جدیدی استخدام نکردند تا استقلال فرصت آماده‌سازی با سرمربی جدید را از دست دهد. با مجموعه تصمیماتی که در این مدت در استقلال گرفته شده است (از تغییر مداوم لیست بازیکنان تا به دنبال سرمربی گشتن تنها پس از سه هفته)، به نظر می‌رسد خود تصمیم‌گیران در استقلال هم نمی‌دانندچه می‌خواهند. شاید هم عدم شناخت کافی از فوتبال و الزامات مدیریت یک باشگاه حرفه‌ای که تنها چند روز با حضور در لیگ نخبگان آسیا فاصله دارد، دلیل این وضعیت نامشخص باشد.

فصل شروع نشده برای استقلال تمام شد؟

مشکلات مدیریتی استقلال، از مسائل مالی و زیرساختی گرفته تا حواشی و اختلافات داخلی، همگی نشان‌دهنده ضعف و ناکارآمدی مدیران این باشگاه است. ناکارآمدی‌ای که در سال‌های گذشته بارها به استقلال ضربه زده است. برای بازگشت به روزهای اوج، استقلال نیازمند تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی بلندمدت است، نه آنکه هر روز یک بازیکن از لیست خارج و یا به لیست وارد شود و پس از سه هفته از آغاز لیگ و قبل از تکمیل شدن کادر فنی، سرمربی اخراج شود. به نظر می‌رسد با ادامه این روند، نباید خیلی به موفقیت استقلال در فصل جاری خوشبین بود و اگر مدیران استقلال - که ترجیح می‌دهند هیچ توضیحی به هواداران ندهند - در روش خود تجدیدنظر نکنند،  تنها پس از سه هفته از آغاز لیگ و پیش از شروع لیگ نخبگان، فصل برای استقلال به پایان رسیده است و هواداران استقلال باید هفته‌ها و ماه‌های آینده را تنها به امید رخ ندادن یک فاجعه کامل سپری کنند.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها