در بازدید وزیر ورزش از آزادی؛

ضربه کاری به فوتبال ایران؛ ورزشگاه آزادی تا پایان سال از دسترس خارج

با توجه به بازدید وزیر ورزش، ورزشگاه آزادی حداقل تا پایان سال میزبان هیچ مسابقه‌ای نخواهد بود.

کد خبر: ۱۲۸۴
ضربه کاری به فوتبال ایران؛ ورزشگاه آزادی تا پایان سال از دسترس خارج

ورزشگاه آزادی، که برای بیش از نیم قرن میزبان بزرگترین رقابت‌های فوتبال ایران بوده، به دلیل فرسودگی و عدم تطابق با استانداردهای روز دنیا، نیازمند بازسازی اساسی بود. اما این بازسازی، که قرار بود به نوسازی فوتبال ایران کمک کند، حالا به کابوسی برای هواداران و مسئولین تبدیل شده است.

تخریب بخش‌های زیادی از ورزشگاه و کندی پیشرفت کار، باعث شده است که استقلال و پرسپولیس، دو تیم بزرگ فوتبال ایران، برای برگزاری مسابقات خانگی خود با مشکل جدی مواجه شوند. این دو تیم که در سال‌های اخیر به طور مداوم در رقابت‌های آسیایی حضور داشته‌اند، حالا باید به دنبال ورزشگاه جایگزین بگردند. حتی این موضوع تیم ملی فوتبال را هم تحت تاثیر قرارداده و تیم ملی را خانه‌به‌دوش کرده است.

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان، امروز از فرآیند بازسازی ورزشگاه آزادی بازدید کرده است. در اخبار به دست آمده از این بازدید به نظر می‌آید این ورزشگاه میان‌سال فوتبال ایران حداقل تا پایان سال در دسترس نباشد. البته گفتنی است این بازسازی شکلی اساسی خواهد داشت و بعد اتمام پروژه به نظر می‌آید، ورزشگاه آزادی جان تازه‌ای خواهد گرفت.

احمد دنیا مالی

اما این غیبت طولانی مدت ورزشگاه آزادی تاثیرات بسیاری بر فوتبال ایران خواهد گذاشت.

تغییر چهره فوتبال ایران: نبود ورزشگاه آزادی، باعث تغییر چهره فوتبال ایران و کاهش جذابیت مسابقات خواهد شد و خانه به دوشی تیم‌های مطرح و پرطرفداران فوتبال ایران را به همراه خواهد داشت.

 مشکلات مالی برای باشگاه‌ها: هزینه‌های بالای اجاره ورزشگاه‌های جایگزین، فشار مالی زیادی را بر باشگاه‌ها وارد خواهد کرد.

کاهش انگیزه هواداران: نبود ورزشگاه خانگی و دوری از تیم محبوب، می‌تواند باعث کاهش انگیزه هواداران شود.

 

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها