بیرانوند از اتهام بازی غیرقانونی تبرئه شد

کمیته انضباطی اعلام کرد که دیدار تیم‌های تراکتور و مس رفسنجان سه بر صفر نخواهد شد.

کد خبر: ۱۲۲۱
بیرانوند از اتهام بازی غیرقانونی تبرئه شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به پرونده شکایت باشگاه مس رفسنجان از تراکتور به دلیل استفاده از علیرضا بیرانوند به عنوان بازیکن غیرقانونی رسیدگی کرد. این پرونده که جنجال زیادی به پا کرده بود، با رای کمیته انضباطی به نفع تراکتور و بیرانوند خاتمه یافت.

در پی شکایت باشگاه مس رفسنجان مبنی بر اینکه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تراکتور، به صورت غیرقانونی در بازی مقابل این تیم به میدان رفته است، کمیته انضباطی پرونده این بازیکن را بررسی کرد. 

مس رفسنجان مدعی بود که فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس به صورت قانونی انجام نشده است و به همین دلیل، او نباید در بازی مقابل تراکتور به میدان می‌رفته است. این باشگاه خواستار تغییر نتیجه بازی به نفع خود شده بود. 

با این حال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق پرونده، به این نتیجه رسید که دلایل کافی برای اثبات ادعای مس رفسنجان وجود ندارد و فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس از نظر قانونی مشکلی نداشته است. در نتیجه، رای کمیته انضباطی به نفع تراکتور صادر شد و پیروزی این تیم در بازی مقابل مس رفسنجان حفظ خواهد شد.

با این رای، علیرضا بیرانوند از اتهام بازی غیرقانونی تبرئه شد و تراکتور نیز سه امتیاز ارزشمند خود را حفظ خواهد کرد اما این تصمیم کمیته انضباطی به معنای پایان یافتن این پرونده نیست. البته باشگاه مس رفسنجان نیز می‌تواند نسبت به این رای اعتراض کند و پرونده به کمیته استیناف ارجاع دهد.

با این حال، هنوز ابهاماتی در مورد وضعیت قرارداد بیرانوند وجود دارد. کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نیز در حال بررسی این پرونده است و ممکن است در آینده نزدیک رای خود را صادر کند. اما به گفته رئیس کمیته انضباطی، هرگونه رای که از سوی کمیته تعیین وضعیت صادر شود، تاثیری بر نتیجه بازی تراکتور و مس رفسنجان نخواهد داشت.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها