هفته سوم لیگ برتر؛ جدال استقلال در خوزستان، رونمایی از استادیوم شهر قدس

هفته سوم لیگ برتر با چهار دیدار در شهر قدس، رفسنجان، خرم آباد و اهواز آغاز می‌شود.

کد خبر: ۱۲۱۶
هفته سوم لیگ برتر؛ جدال استقلال در خوزستان، رونمایی از استادیوم شهر قدس

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا آغاز می‌شود و در این هفته چهار بازی ابتدایی در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. در دو مسابقه حساس، استقلال تهران در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود، در حالی که تراکتور تبریز نیز در تهران با هوادار روبرو خواهد شد. مسئولان داوری قول داده‌اند که در این هفته از کمک داور ویدئویی (VAR) در نیمی از مسابقات استفاده کنند؛ امیدواریم این وعده محقق شود.

هوادار تهران – تراکتور تبریز؛ آیا یک‌طرفه خواهد بود؟

تیم هوادار تهران تاکنون نتوانسته مقابل تراکتور به پیروزی دست یابد و بهترین نتیجه‌ای که در دو فصل اخیر کسب کرده، تساوی بدون گل بوده است. این تیم هفته گذشته در مشهد، در ورزشگاه امام رضا (ع)، یک امتیاز از ذوب آهن گرفت و این هفته نیز به دنبال کسب امتیاز در خانه است. اما هدف اصلی هوادار در این بازی، احتمالاً نباختن خواهد بود. در مقابل، تراکتور که یکی از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شود، با تمام قوا به تهران آمده است. آنها هفته گذشته مقابل پرسپولیس، به دلیل درخشش الکسی گندوز، دروازه‌بان پرسپولیس، موفق به کسب پیروزی نشدند و با تساوی به کار خود پایان دادند.

در صورتی که بازی با حضور تماشاگران برگزار شود، تراکتور در تهران احساس غریبی نخواهد کرد، چرا که هوادارانش می‌توانند ورزشگاه شهدای شهرقدس را پر کنند و هوادار در این حالت حتی در خانه خودش نیز مانند مهمان خواهد بود. مهدی رحمتی، سرمربی هوادار، معتقد است که تیمش به دلیل تأخیر در آغاز تمرینات، از سایر تیم‌های لیگ برتر عقب افتاده است. هوادار تا به حال در این فصل گلی نزده، در حالی که تراکتور در سه مسابقه اخیر، سه گل به ثمر رسانده است. تراکتور اخیراً یک مهاجم آلبانیایی نیز به خدمت گرفته تا تیمش را تقویت کند.

مس رفسنجان – آلومینیوم اراک؛ رقابت تاکتیکی محرم و مجتبی

تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک هنوز نتوانسته‌اند در لیگ برتر بردی کسب کنند. مس رفسنجان در دو هفته اول، یک شکست و یک تساوی را تجربه کرده، در حالی که آلومینیوم اراک با دو تساوی پیاپی، هفته گذشته در دقیقه 94، پیروزی را از دست داد و به یک امتیاز مقابل نساجی قناعت کرد. مجتبی حسینی از کم‌تجربگی شاگردانش گلایه کرد، در حالی که مس رفسنجان توانست فولاد را متوقف کند.

به طور شگفت‌انگیزی، در آمار تقابل‌های دوتیم، مس رفسنجان برتری محسوسی دارد. فصل گذشته، مس در هر سه مسابقه مقابل آلومینیوم پیروز شد، دو بار در لیگ و یک بار در جام حذفی که در ضربات پنالتی توانست به پیروزی دست یابد. اکنون هر دو تیم به دنبال اولین برد خود در این فصل هستند. محرم نویدکیا، سرمربی مس، از شرایط باشگاه ناراضی است و حتی علیه مدیران باشگاه و شهر رفسنجان به دلیل عدم تحقق وعده‌ها موضع‌گیری کرده است. به گفته خودش، احتمالاً به زودی از این تیم جدا خواهد شد. مس رفسنجان هنوز در این فصل گلی نزده و سجاد شهباززاده، مهاجم باتجربه‌اش، نیز به استقلال خوزستان پیوسته است. با این حال، نبرد تاکتیکی بین محرم نویدکیا و مجتبی حسینی، دو مربی جوان و با دانش فوتبال ایران، تماشایی خواهد بود.

خیبر خرم‌آباد – ذوب‌آهن اصفهان؛ دومین تقابل اصفهانی‌ها در لرستان

تیم خیبر خرم‌آباد برای دومین هفته متوالی در خانه خود میزبان خواهد بود و پس از شکست مقابل سپاهان در هفته گذشته، این بار به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود. خیبر در بازی گذشته در ثانیه‌های پایانی شکست خورد و حالا به دنبال جبران است. ذوب‌آهن با دو تساوی و تنها یک گل زده و یک گل خورده وارد این مسابقه می‌شود، در حالی که خیبر تاکنون یک برد و یک باخت داشته و دو گل به ثمر رسانده و دو گل نیز دریافت کرده است، که نشان از تمایل بیشتر این تیم به بازی هجومی دارد. شاگردان رضا مهاجری نمی‌خواهند برای دومین هفته متوالی هواداران خود را ناامید کنند. هر دو تیم به دنبال برد هستند که نویدبخش یک بازی تماشایی خواهد بود.

عبدی مالک، مدیرعامل خیبر، مدعی است که اگر در بازی با سپاهان از کمک داور ویدئویی استفاده می‌شد، این تیم اکنون صدرنشین لیگ بود و به جای سپاهان، خیبر خرم‌آباد شش امتیازی بود.

استقلال خوزستان – استقلال تهران؛ تقابل آبی‌پوشان در زمین فولاد!

دیدار دو تیم هم‌نام در اهواز همواره جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما برادر بزرگ‌تر، استقلال تهران، معمولاً دست برتر را داشته است. تیم نکونام با یک پیروزی و یک تساوی از دو هفته اول لیگ، وارد این بازی می‌شود، در حالی که استقلال خوزستان با هدایت سرمربی کروات خود، تنها یک امتیاز کسب کرده و هنوز گلی نزده است. این تیم در برابر استقلال تهران، که مدعی جدی قهرمانی است، کار سختی خواهد داشت.

این نخستین باری است که استقلال تهران در این فصل در شهری غیر از قزوین به میدان می‌رود. آنها در دو بازی اول خود در این شهر و با استفاده از کمک داور ویدئویی بازی کردند، اما به احتمال زیاد در بازی فردا خبری از VAR نخواهد بود، که خبر خوبی برای نکونام و شاگردانش نیست، چرا که تیم او سه گل از چهار گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. البته فردا بلانکو نیز در اختیار نکونام خواهد بود، بازیکنی که فصل گذشته گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رساند.

عیار واقعی بوژوویچ، سرمربی کروات استقلال خوزستان، احتمالاً در برابر تیم قدرتمند استقلال تهران مشخص خواهد شد. بوژوویچ از عملکرد دروازه‌بان تیمش در بازی قبل انتقاد کرده و باید دید چه تدابیری برای بهبود عملکرد تیمش در این دیدار اتخاذ خواهد کرد. او برای حل مشکل گلزنی تیمش، سجاد شهباززاده، مهاجم سابق استقلال، را به اهواز آورده تا باری دیگر مقابل شاگردان نکونام قرار گیرد. شهباززاده پیش‌تر با مس رفسنجان نیز مقابل استقلال بازی کرده بود. نکونام نیز پس از تساوی مقابل ملوان، از عملکرد ابوالفضل جلالی انتقاد کرد و رامین رضائیان را تحسین نمود.

استقلال تهران به دنبال دومین برد خود در این فصل است، در حالی که استقلال خوزستان نمی‌خواهد در خانه خود شکست بخورد، هرچند که این تیم به دلیل آماده نبودن ورزشگاه خود، مجبور است در ورزشگاه شهدای فولاد به میدان برود. این ورزشگاه که متعلق به تیم فولاد خوزستان است، نیز خود شاهد تنش‌هایی بوده، چرا که هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل فولاد، از ناراحتی هواداران فولاد نسبت به حضور نکونام در این ورزشگاه سخن گفته است. این اظهارات باعث شد تا باشگاه استقلال در بیانیه‌ای اعلام کند که خوزستان و اهواز، سرزمین آبی‌هاست. البته این دیدار در ورزشگاه خانگی فولاد، تیم قرمزپوشی که یحیی گل محمدی هدایت آن را برعهده دارد، برگزار می‌شود و گل محمدی نیز از برگزاری این دیدار در این ورزشگاه ابراز ناراحتی کرده است.

هفته سوم - بزرگداشت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)

پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳

هوادار تهران - تراکتور تبریز، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه شهدای شهرقدس

مس رفسنجان - آلومینیوم اراک، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

خیبر خرم‌آباد - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی خرم‌آباد

استقلال خوزستان - استقلال، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه شهدای فولاد

جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳

سپاهان اصفهان - شمس آذر قزوین، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

نساجی مازندران - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه وطنی قائمشهر

ملوان بندر انزلی - چادرملوی اردکان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی بندر انزلی

پرسپولیس - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها