کاهش سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ زنگ خطر برای آینده!

با اعلام رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، سهمیه ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا کاهش یافته و به ۱+۱ رسیده است.

کد خبر: ۱۱۹۴
کاهش سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ زنگ خطر برای آینده!

مصطفی زارعی در جلسه بیست‌وسوم ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها که با حضور آنلاین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، برگزار شد، خبر از کاهش سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا داد. وی توضیح داد که با توجه به امتیازهایی که طی پنج سال گذشته کسب شده، ایران برای فصل آتی با کاهش سهمیه مواجه شده و سهمیه ۱+۱ برای ما در نظر گرفته شده است.

زارعی همچنین اشاره کرد که در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا نیز ایران یک سهمیه خواهد داشت و باید سازوکاری مناسب برای تعیین تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها ایجاد شود. او هشدار داد که در صورت عدم بهبود عملکرد و نتایج، احتمال کاهش مجدد سهمیه ایران وجود دارد. زارعی افزود که در حال حاضر ایران تنها دو امتیاز کمتر از قطر دارد، کشوری که سهمیه ۲+۱ را داراست و این امتیاز فاصله‌ای است که باید جبران شود.

وی همچنین از بررسی مدارک باشگاه‌ها توسط یک شرکت استرالیایی به عنوان نماینده AFC خبر داد و تأکید کرد که در دو سال گذشته تلاش زیادی برای رعایت استانداردها در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای انجام شده است. زارعی خاطرنشان کرد که استانداردها و ممیزی‌ها سخت‌تر شده و نگرانی‌هایی برای تکرار مشکلات فصل قبل وجود دارد، به ویژه در بحث آماده بودن استادیوم‌ها و کیفیت زمین بازی که بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها