شکایت استقلال از سازمان لیگ به دلیل بی‌قانونی به نفع پرسپولیس

استقلال قصد دارد از سازمان لیگ به دلیل نقض قانون به نفع پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کند.

کد خبر: ۱۱۸۶
شکایت استقلال از سازمان لیگ به دلیل بی‌قانونی به نفع پرسپولیس

 استقلال خواستار اعلام وضعیت و رسیدگی به وضعیت دو بازیکن پرسپولیس شده است. باشگاه استقلال به طور مشخص، شرایط قراردادهای اوستون اورونوف و محمد خدابنده‌لو را مورد سوال قرار داده است. این دو بازیکن در فصل گذشته جزو سهمیه زیر ۲۳ سال پرسپولیس نبوده‌اند و در زمان پیوستن به جمع سرخ‌پوشان، سن آن‌ها بالای ۲۳ سال بوده است. بنابراین، قرار گرفتن آن‌ها در فهرست زیر ۲۵ سال فصل جدید، مغایر با قوانین موجود است.

طبق بند ۲ ماده ۳۶ دستورالعمل ناظر بر قراردادهای فصل ۰۴-۱۴۰۳، باشگاه‌ها مجاز هستند تا حداکثر دو بازیکن را در فهرست زیر ۲۵ سال خود قرار دهند. اما شرط اصلی برای بهره‌مندی از این سهمیه، حضور قبلی بازیکن در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه و داشتن قرارداد از فصل قبل است.

۸۹۱۴۷۳۲۱۱۴۵

استقلالی‌ها معتقدند که با توجه به اینکه اورونوف و خدابنده‌لو این شرایط را ندارند، قرار گرفتن آن‌ها در فهرست زیر ۲۵ سال پرسپولیس، یک اقدام غیرقانونی است. از سوی دیگر، گفته می‌شود که سازمان لیگ به دلیل داشتن قرارداد از فصل گذشته، قرارداد این دو بازیکن را در فهرست زیر ۲۵ سال امسال قرار داده است. اما تاکنون صحت و سقم این ادعا به طور رسمی تایید نشده است.

در صورتی که سازمان لیگ اورونوف و خدابنده‌لو را در فهرست زیر ۲۵ سال پرسپولیس قرار داده باشد، استقلال از این سازمان به کمیته انضباطی شکایت خواهد کرد.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها