داوران هفته اول لیگ برتر زیر ذره‌بین؛ VAR به داد فوتبال آمد، دو اشتباه بزرگ در نقش جهان

در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، سیستم VAR در برخی از بازی‌ها به کار گرفته شد تا به بهبود کیفیت داوری کمک کند.

کد خبر: ۱۱۲۲
داوران هفته اول لیگ برتر زیر ذره‌بین؛ VAR به داد فوتبال آمد، دو اشتباه بزرگ در نقش جهان

دانیال مرادی، سرپرست دپارتمان داوری، با اشاره به عملکرد داوران در هر یک از بازی‌های هفته اول گفت: "در سه بازی روز نخست شاهد عملکرد خوبی بودیم. در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان، VAR به تأیید تمامی تصمیم‌های داور مسابقه پرداخت." او تأکید کرد که حضور داور ویدئویی در بازی شمس آذر قزوین و استقلال تهران نیز نقش بسزایی در اجرای عدالت داشت و تصمیمات نهایی با کمک این تکنولوژی به درستی اتخاذ شد.

نقش VAR در بازی‌های دیگر و اشتباهات داوری

مرادی با اشاره به بازی نساجی و فولاد و همچنین دیدار تراکتور و مس رفسنجان، از عملکرد مثبت تیم داوری در این مسابقات سخن گفت. او افزود: "در بازی هوادار و خیبر خرم آباد، به دلیل محدودیت زاویه دوربین، هنوز نمی‌توان درباره یک صحنه مشکوک قضاوت دقیقی کرد و باید منتظر تصاویر جدید باشیم."

اما در بازی سپاهان و چادرملو، مرادی به اشتباه تأثیرگذار کمک داور اشاره کرد که گل تیم سپاهان را نادرست آفساید گرفت و به اشتباه مردود اعلام کرد. همچنین یک پنالتی برای سپاهان گرفته شد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

تأثیر داور ویدئویی بر آرامش بازی‌ها

مرادی در پایان درباره تأثیر مثبت VAR در دو بازی لیگ برتر که از این سیستم استفاده شد، گفت: "تشکر ویژه‌ای از اعضای تیم‌هایی که از این سیستم استفاده کردند، دارم. رفتارهای خوب تیم‌ها با داوران نشان از فرهنگ متفاوت و آرامش بیشتری در فصل جاری دارد. امیدوارم این روند با کمک و همراهی باشگاه‌ها و جامعه داوری ادامه یابد."

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها