پیروزی استقلال در قزوین در روز عرض اندام VAR

در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر، استقلال در ورزشگاه آزادگان قزوین مقابل شمس آذر متوقف شد.

کد خبر: ۱۱۱۱
پیروزی استقلال در قزوین در روز عرض اندام VAR

در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر و از ساعت ۱۹:۳۰، استقلال در استادیوم آزادگان قزوین مهمان شمس آذر بود. این بازی که بالاخره با حضور VAR برگزار شد، در نیمه اول تحت تاثیر وزش باد شدید بود و دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست نتوانستند موقعیت خاصی ایجاد کنند.

اما در نیمه دوم فشار حملات استقلال باعث شد که آرمان رمضانی در دقیقه ۵۴ گل اول استقلال را به ثمر برساند. در ادامه دیدار و در شرایطی که شمس آذر در تلاش برای فرار از شکست بود، در دقیقه ۸۹ و با ضربه پنالتی‌ای که با VAR‌ اعلام شد و توسط نسایی به گل تبدیل شد،‌بازی به تساوی رسید. در حالی که به نظر می‌رسید این دیدار با تساوی به پایان می‌رسد، بر روی فرار رامین رضاییان و پاس به جلوی او، در دقیقه ۵+۹۰ استقلال به گل دوم رسید، اما کمک داور اعلام آفساید کرد، اما با دخالت VAR مشخص شد که گل استقلال در شرایط سالم به ثمر رسیده است تا در نهایت استقلال در دیداری که به شدت تحت تاثیر وزش باد و دخالت‌های VAR‌بود، در گام اول به پیروزی برسد و سه امتیاز مهم هفته اول را کسب کند.

داور: پیام حیدری

کمک‌ها: سعید قاسمی - محمد عطایی

داوران VAR: کوپال ناظمی - احمد محمدی

کارت زرد: مهدی محمدی، صادق آلبوصبیح و علی وزیری پناه از شمس آذر

کارت قرمز: -

گل: امیرمحمد نسایی (۸۹ -پنالتی) برای شمس آذر / آرمان رمضانی (۵۴) و محمدحسین اسلامی ( ۳+۹۰) برای استقلال

ترکیب شمس آذر

محمدامین رضایی، امیرحسین صدقی، هومن ربیع‌زاده، مهدی محمدی، علی آزادمنش، میلاد فخرالدینی (۸۲-شهابی)، امیرمحمد نسایی، صادق آلبوصبیح، امید علیپور (۷۱-علی وزیری پناه)، نوید کومار (۷۴-زبرجد) و مجتبی فخریان (۸۲-اکبری)

سرمربی: سعید دقیقی

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی (۹۰-علیرضا کوشکی)

سرمربی: جواد نکونام

لحظات حساس

دقیقه ۲ : تیم شمس آذر پشت محوطه جریمه استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه بازیکن این تیم با اختلاف از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۶: ضربه رامین رضاییان از پشت محوطه جریمه شمس آذر پس از برخورد به مدافع این تیم راهی کرنر شد. در ادامه ارسال خطرناک این بازیکن از روی نقطه کرنر، از کنار تیر دورتر به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: ارسال خطرناک پشت مدافعان شمس آذر با خروج رضایی دروازه‌بان این تیم از محوطه جریمه خودی همراه شد. در ادامه دفع توپ اشتباه او با ضربه سر باعث برخورد توپ به پای ماشاریپوف و خراب شدن حمله استقلال شد.

دقیقه ۳۱: حمله گروهی استقلال، رضاییان را صاحب موقعیت شوتزنی در محوطه جریمه شمس آذر کرد اما توپ او با واکنش خوب رضایی تبدیل به کرنر شد.

دقیقه ۴۵:‌ ارسال خطرناک رامین رضاییان از روی نقطه کرنر در یک رفت و برگشت در محوطه جریمه تیم میزبان به چشمی رسید اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع حریف به جز یک کرنر دیگر سودی برای شاگردان نکونام نداشت.

دقیقه ۵۴: ارسال بلند به محوطه جریمه شمس آذر در ابتدا با ضربه سر رمضانی همراه شد و سپس این بازیکن با استفاده از به هم ریختگی مدافعان حریف، توپ سرگردان را تبدیل به گل اول بازی کرد.

 دقیقه ۵۹: ارسال خطرناک از روی نقطه کرنر در محوطه جریمه استقلال به نیک نفس رسید و دقع توپ این بازیکن پس از برخورد به بازیکن حریف تبدیل به ضربه کنار دروازه شد.

 دقیقه ۶۱: ارسال خطرناک از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر مدافع استقلال در محوطه جریمه این تیم همراه شد و توپ به کرنر رفت.

 دقیقه ۶۵: ارسال خطرناک و مواج تحت تاثیر وزش باد در آستانه ورود به دروازه استقلال بود اما سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی و به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

 دقیقه ۷۳: ارسال بلند از پشت محوطه جریمه استقلال، پس از برخورد به زمین در ۶ قدم تیم مهمان، از کنار تیرک دروازه حسینی با اختلاف کم به بیرون رفت.

 دقیقه ۷۷: نفوذ خوب اسلامی به محوطه جریمه شمس آذر با ارسال خطرناک او همراه شد اما توپ در آستانه دروازه تیم میزبان از مقابل پای ماشاریپوف عبور کرد اختلاف دو تیم بیشتر نشود.

 دقیقه ۸۰: شوت سنگین از راه دور را حسینی مهار کرد.

 دقیقه ۸۱: ضربه از راه دور آزادمنش با اختلاف کم از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: ارسال خطرناک روی محوطه جریمه استقلال با دفع توپ رضاییان تبدیل به کرنر شد. در ادامه ارسال از روی نقطه کرنر را مدافعان استقلال سراسیمه دفع کردند و پس از آن نیز ضربه بازیکن شمس آذر به بیرون رفت. در ادامه پیام حیدری در ارتباط با داوران VAR، به سمت سیستم کمک داور ویدئویی رفت و پس از بررسی صحنه، به علت خطای سیلوا، به سود شمس آذر اعلام پنالتی کرد. پس از این، نسایی در دقیقه ۸۹ دروازه حسینی را از روی نقطه پنالتی باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. 

دقیقه ۹۰: شوت خطرناک رضاوند در محوطه جریمه شمس آذر را رضایی دفع کرد.

دقیقه ۳+۹۰: استقلال پس از یک حمله سریع روی ارسال زمینی رضاییان، توسط اسلامی به گل رسید. این گل در ابتدا توسط کمک داور به دلیل آفساید مردود شد اما در ادامه با بررسی اتاق VAR، گل تیم مهمان پذیرفته شد.

دقیقه ۷+۹۰: اسلامی در محوطه جریمه شمس آذر صاحب موقعیتی خوب شد اما ضربه کم دقت او از کنار دروازه رضایی به بیرون رفت.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها