باز هم قانون به سود پرسپولیس تغییر می‌کند؟!

در حالی ساعتی پیش سازمان لیگ در بیانیه‌ای گفته بود که پاسخ پرسپولیس در خصوص سهمیه خارجی را داده است، دبیر این سازمان از حل مشکل پرسپولیس خبر داد.

کد خبر: ۱۰۹۱
باز هم قانون به سود پرسپولیس تغییر می‌کند؟!

براساس دستور العمل ناظر بر قراردادها، پرسپولیس به دلیل عدم استفاده از نبیل باهویی و وحدت هنانوف در ۶۰درصد از دقایق بازی‌ها در فصل گذشته، دو سهمیه خارجی خود را از دست داده است. این موضوع با اعتراض پرسپولیس همراه شد و آن‌ها مدعی بودند که قرارداد هنانوف قبل از این دستورالعمل منعقد شده و شامل این قانون نمی‌شود و نبیل باهویی هم مصدوم بوده است. فشار پرسپولیس برای احیای دو سهمیه از دست رفته با اعتراض سایر باشگاه‌ها از جمله استقلال روبرو شده بود. در ادامه این موضوع پرسپولیس شب گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که منتظر پاسخ سازمان لیگ است و سازمان لیگ هم ساعتی پیش در واکنش به این اطلاعیه اعلام کرد که ۲۰ تیر پاسخ پرسپولیس را داده است. اما دقایقی پیش سایت رسمی پرسپولیس با انتشار مصاحبه‌ای از دبیر سازمان سازمان لیگ از حل مشکل خبر داد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، محمدرضا کشوری‌فرد در گفت و گویی، درمورد اعتراض باشگاه پرسپولیس به ابطال ۲ سهمیه جذب بازیکنان خارجی این تیم، اظهار داشت: مشکل پرسپولیس درمورد وحدت هنانوف حل شده و می‌توانند به جای او بازیکن جدید جذب کنند. در مورد نبیل باهویی نیز منتظر اعلام نظر کمیته وضعیت هستیم زیرا در این کمیته در حال بررسی مدارک پزشکی او است.

وی درخصوص اینکه باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد با توجه به قرارداد ۳ ساله هنانوف، این قانون نباید عطف به ما سبق شود، توضیح داد: این حرف درست است و به همین دلیل سهمیه‌شان به خاطر استفاده از هنانوف نمی‌سوزد اما باید وضعیت نبیل باهویی در کمیته وضعیت بررسی شود.

دبیر سازمان لیگ درمورد اعتراض پرسپولیس به شرایط ۳ بازیکن خارجی استقلال (ودران کیوسفکی، منتظر محمد و کوین یامگا) توضیح داد: کارگروه نقل و انتقالات باید قرارداد بازیکنان را بررسی کند و زمانش هم الان نیست. باشگاه استقلال هنوز قراردادهای خود را به سازمان لیگ نیاورده تا آن را بررسی کنیم. وقتی چنین کاری نکرده، چگونه می‌توانیم درمورد اعتراض به این ۳ بازیکن نظر بدهیم؟ البته این باشگاه برای تسویه با بازیکنان خارجی خود نباید از سقف بودجه عبور کند.

این مصاحبه از کشوری‌فرد در شرایطی منتشر شد که در بیانیه سازمان لیگ هیچ اشاره‌ای به حل این موضوع نشده بود. علاوه بر این دستورالعمل ناظر بر قراردادها در سال گذشته، قراردادهای مالی و بندهای قراردادهای بازیکنان در سال‌های گذشته را هم تحت تاثیر قرارداد و برخی باشگاه‌ها از جمله استقلال مجبور به تعدیل قراردادها و محرومیت از جذب بازیکن در فصل گذشته شدند.

مشخص نیست در شرایطی که سازمان لیگ در بیانیه‌اش اشاره‌ای به حل این مشکل نکرده است، چطور سایت پرسپولیس این نقل قول را دبیر سازمان لیگ منتشر کرده است و چگونه است که وقتی مبلغ قراردادهای بازیکنان در سال‌های پیش و بندهایی مانند پرداخت مالیات بازیکن توسط باشگاه‌های که پیش از این دستورالعمل منعقد شده است، شامل این دستور العمل می‌شود، سهمیه بازیکن خارجی پرسپولیس عطف به ماسبق نشده و این بازیکن و پرسپولیس مستثنا از قانون هستند!

دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها