درخواست ایران از فیفا برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده در دیدار هاشمی با اینفانتینو

در دیداری که میان کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران، و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، در حاشیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد، موضوعات مهمی همچون پول‌های بلوکه شده ایران و پیشنهادات میزبانی مسابقات جهانی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کد خبر: ۱۰۸۴
درخواست ایران از فیفا برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده در دیدار هاشمی با اینفانتینو

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران، در جریان حضور خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در ورزشگاه پارک ‌دو پرنس، با جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، دیداری مهم داشت که طی آن به موضوعات حساس و چالش‌برانگیزی پرداخته شد.

در این دیدار، جیانی اینفانتینو با ابراز تحسین از شور و علاقه هواداران فوتبال در ایران، به تجربه خود از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در قطر اشاره کرد. او با یادآوری تأثیر عمیقی که شور و حرارت تماشاگران ایرانی بر او گذاشته بود، اظهار داشت: «در قطر تحت تأثیر عشق و شور و حرارت هواداران ایرانی قرار گرفتم و می‌دانم که فوتبال در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.»

وزیر ورزش ایران نیز با اشاره به مسئله مهم بلوکه شدن پول‌های فوتبال ایران در حساب‌های فیفا، از اینفانتینو درخواست کرد که به صورت مستقیم برای حل این مشکل ورود کند. هاشمی تاکید کرد: «فوتبال ایران برای توسعه در بخش‌های مختلف، از جمله فوتبال زنان و جوانان، به این منابع مالی نیاز مبرم دارد. تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران مانع دسترسی ما به این پول‌ها شده است و انتظار داریم که فیفا برای حل این مشکل اقدام جدی کند.»

هاشمی همچنین به موضوع واگذاری دو باشگاه محبوب استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اشاره کرد و این اقدام را نتیجه اراده و تصمیم قاطع رئیس‌جمهور شهید ایران دانست. او این واگذاری را گامی بزرگ برای آینده این دو باشگاه و پیشرفت فوتبال ایران برشمرد.

علاوه بر این، وزیر ورزش ایران از آمادگی کشور برای میزبانی مسابقات جهانی فوتسال خبر داد. اینفانتینو نیز با اطلاع از وجود سالن ۱۲ هزار نفری در تهران، از این پیشنهاد استقبال کرده و خواستار ارائه رسمی درخواست میزبانی از سوی ایران شد.

پیشنهاد ساخت کمپ حرفه‌ای فوتبال ساحلی با کمک فیفا نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده توسط هاشمی بود که با استقبال مثبت اینفانتینو مواجه شد. اینفانتینو با تحسین از اقدام ایران در واگذاری استقلال و پرسپولیس، این تصمیم را گامی مهم در جهت پیشرفت فوتبال کشور دانست.

در مورد موضوع بلوکه بودن پول‌های ایران در حساب فیفا، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال اظهار داشت: «این مسئله تنها به فوتبال مربوط می‌شود و سیاست ما نیز توسعه فوتبال در سراسر جهان است. ما خودمان نیز نگران این موضوع هستیم و در حال پیگیری آن هستیم.»

اینفانتینو در پایان این دیدار، به دعوت هاشمی برای سفر به ایران پاسخ مثبت داد و از برنامه‌ریزی برای سفر قریب‌الوقوع خود به تهران خبر داد. در حاشیه این دیدار، اینفانتینو با لبخند از وزیر ورزش پرسید که آیا او استقلالی است یا پرسپولیسی، که هاشمی با خنده پاسخ داد: «من طرفدار تیم ملی‌ام.»

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها