دعوت جنجالی اینترمیامی به جام جهانی باشگاه‌ها؛ فیفا فقط مسی را می‌خواهد، پیراهن مهم نیست!

دعوت فیفا از باشگاه اینترمیامی به جام جهانی باشگاه‌ها با واکنش‌های منفی بسیاری از سوی تیم‌های حاضر در MLS روبه‌رو شده است. منتقدان این اقدام را نشانه‌ای از جانبداری فیفا به نفع تیم دیوید بکام و لیونل مسی می‌دانند.

کد خبر: ۱۷۶۸
دعوت جنجالی اینترمیامی به جام جهانی باشگاه‌ها؛ فیفا فقط مسی را می‌خواهد، پیراهن مهم نیست!

فیفا با اعلام اینکه باشگاه اینترمیامی در جام جهانی باشگاه‌ها حضور خواهد داشت، با انتقادات شدیدی از سوی لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) روبه‌رو شده است. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، روز یکشنبه اعلام کرد که اینترمیامی به‌عنوان یکی از ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها انتخاب شده است. این مسابقات از ۱۵ ژوئن تا ۱۳ جولای در ایالات متحده برگزار می‌شود و انتخاب باشگاه دیوید بکام، به عنوان نماینده کشور میزبان، با وجود عدم توضیح روشن در مورد معیارهای انتخاب، اعتراضاتی را برانگیخته است.

باشگاه اینترمیامی، به‌طور رسمی به‌دلیل کسب ساپورترزشیلد، جایزه‌ای که به تیم با بهترین رکورد فصل عادی MLS اهدا می‌شود، به این رقابت‌ها دعوت شده است. این تیم که ستارگان پیشین بارسلونا همچون لیونل مسی، لوئیس سوارس، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس را در ترکیب خود دارد، با ۷۴ امتیاز فصل عادی را به پایان رساند و رکورد جدیدی را در MLS ثبت کرد.

اینتر میامی لیونل مسی

با اینکه این تیم اکنون باید وارد مرحله پلی‌آف MLS شود تا قهرمان نهایی لیگ مشخص گردد، اما موفق به کسب قرارداد سودآوری برای حضور در این تورنمنت تابستان آینده شده است. علاوه بر این، اینترمیامی میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی باشگاه‌ها خواهد بود.

اینفانتینو پس از پیروزی اینترمیامی مقابل نیوانگلند روولوشن در چیس استادیوم فورت لودردیل اعلام کرد: «میامی عاشق فوتبال است و جهان هم میامی را دوست دارد. بنابراین سه پیام دارم: اول، تبریک به‌خاطر کسب ساپورترزشیلد با ثبت رکورد جدید امتیاز در MLS. دوم، عملکرد فوق‌العاده شما در این فصل شما را شایسته حضور در جام جهانی باشگاه‌ها کرده است. و سوم، افتخار میزبانی بازی افتتاحیه این رقابت‌ها در ورزشگاه هارد راک میامی با ۶۵,۰۰۰ تماشاگر و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی نصیب شما شده است.»

اینتر میامی لیونل مسی

هرچند اینفانتینو از این اعلامیه در مقابل هواداران اینترمیامی و پس از قهرمانی آنها در کنفرانس شرقی MLS خوشحال به نظر می‌رسید، اما دیگر تیم‌های MLS از این تصمیم فیفا ناراضی هستند و فیفا را به جانبداری متهم کرده‌اند.

جام جهانی باشگاه‌ها در سال‌های اخیر به‌دلیل کم‌بودن جذابیت برای شبکه‌های پخش، که تمایلی به خرید حقوق پخش آن نشان نداده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است. به همین دلیل، حضور لیونل مسی به‌عنوان یک چهره برجسته، می‌تواند نقطه قوتی برای این رقابت‌ها باشد. با این حال، هواداران دیگر تیم‌ها به‌دلیل آنچه استانداردهای دوگانه در برخورد با اینترمیامی و سایر باشگاه‌ها می‌خوانند، معترض هستند.

اینتر میامی لیونل مسی دیوید بکهام

یکی از هواداران در توییتر نوشت: «فیفا فقط به مسی برای این تورنمنت نیاز داشت. نمی‌توان آنها را سرزنش کرد، اما نبود معیار مشخص برای این انتخاب خنده‌دار است.» هوادار دیگری اضافه کرد: «معیار همیشه واضح بوده است؛ هر تیمی که مسی را داشته باشد، واجد شرایط خواهد بود.» هوادار سوم هم نتیجه گرفت: «حتی اگر میامی بدترین فصل تاریخ خود را هم سپری کرده بود، باز هم دعوت می‌شد. این انتخاب نشان می‌دهد که فیفا و MLS به یک دلیل نیاز داشتند تا میامی را به تورنمنت دعوت کنند.»

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک