چالش جدید پرسپولیس؛ آیا مدارک پزشکی برای مصدومیت خارجی‌ها وجود دارد؟

​مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادعا کرده که دو بازیکن خارجی نیمکت‌نشین این تیم به دلیل مصدومیت بازی نکرده‌اند، اما آیا مدارک پزشکی معتبر برای اثبات این ادعا وجود دارد؟

کد خبر: ۸۴۳
چالش جدید پرسپولیس؛ آیا مدارک پزشکی برای مصدومیت خارجی‌ها وجود دارد؟

طبق دستورالعمل ناظر بر قراردادها، اگر بازیکنان خارجی کمتر از ۶۰ درصد مسابقات لیگ را بازی کنند، از سهمیه خارجی باشگاه در فصل بعد کاسته می‌شود. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، روز گذشته اظهار داشت که هنانوف و نبیل باهویی، دو بازیکن خارجی این تیم، به دلیل مصدومیت در اکثر بازی‌های پرسپولیس غایب بوده‌اند.

با این حال، مدیرعامل باشگاه قهرمان به خوبی می‌داند که مصدومیت بازیکنان خارجی با مصاحبه یا حتی نامه باشگاه تأیید نمی‌شود و نیاز به مدارک پزشکی معتبر دارد. همچنین باور این که پرسپولیس باهویی و هنانوف مصدوم را فقط برای نمایش روی نیمکت نشانده باشد، دشوار است. اگر در جریان بازی نیاز به تعویض داشتند، آیا این دو بازیکن می‌گفتند که مصدوم هستند و نمی‌توانند بازی کنند؟

باشگاه پرسپولیس به راحتی می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی معتبر، مصدومیت بازیکنان خارجی نیمکت‌نشین خود را اثبات کند و نیازی به مصاحبه و ادعاهای غیرمستند نیست. بر اساس این دستورالعمل، برخی از باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس، تراکتور و فولاد خوزستان از تعداد سهمیه بازیکنان خارجی‌شان کاسته خواهد شد، مگر اینکه با مدارک پزشکی معتبر ثابت کنند که خارجی‌های نیمکت‌نشینشان واقعاً مصدوم بوده‌اند.

این قانون به منظور مقابله با حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در فوتبال ایران تصویب شده است و باشگاه‌ها موظف به رعایت آن هستند.حالا باید دید آیا پرسپولیس می‌تواند مدارک لازم را ارائه کند یا نه.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک