کوین یامگا: استقلال مرا در ایران گروگان گرفته است؛ نمی‌توانم از کشور خارج شوم

کوین یامگا، بازیکن پیشین استقلال، با اشاره به مشکلات جدی مالیاتی و عدم همکاری باشگاه استقلال، از وضعیت دشوار خود برای خروج از ایران پرده برداشت. او تأکید کرده است که به دلیل پرداخت نشدن مالیات از سوی باشگاه، اجازه ترک ایران را ندارد و به شدت از این شرایط خسته شده است.

کد خبر: ۱۶۵۰
کوین یامگا: استقلال مرا در ایران گروگان گرفته است؛ نمی‌توانم از کشور خارج شوم

کوین یامگا، بازیکن فرانسوی سابق استقلال که به تازگی به نساجی مازندران پیوسته، در گفت‌وگویی از مشکلاتی که در دوران حضورش در استقلال با آن مواجه شده بود، صحبت کرد. او به رفتار نامناسب مدیریت باشگاه و کادر فنی وقت استقلال اشاره کرده و انتظار داشت پس از افشای این مشکلات، مدیریت باشگاه گام‌هایی برای حل آن بردارد؛ اما چنین اتفاقی نیفتاد. یامگا که در یکی از تمرینات استقلال دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه چشم شده بود، حالا بدون مشکل در زمین حضور دارد و در دیدار اخیرش مقابل تیم سابق خود گلزنی کرد. اما او هنوز درگیر مشکلات مالیاتی است و به همین دلیل اجازه خروج از ایران را ندارد.

یامگا در خصوص این مشکلات اظهار داشت: «ساده بگویم، مدیران استقلال من را در ایران گروگان گرفته‌اند و من حق خروج از اینجا را ندارم! شش هفته متوالی از آن‌ها درخواست کردم که برایم ویزای خروج از کشور بگیرند، اما این کار را انجام ندادند. در نهایت خودم به سفارت مراجعه کردم، اما درخواست من رد شد. در آنجا به من اعلام کردند که به دلیل وجود پرونده مالیاتی، نمی‌توانم ویزای خروج دریافت کنم، در حالی که باشگاه گفته بود هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

یامگا همچنین به توضیحاتی درباره علت مخالفت اداره مالیات با درخواست خروجش پرداخت و اظهار داشت: «روز گذشته به اداره مالیات مراجعه کردم، اما در کمال تعجب به من گفتند که باشگاه استقلال از زمان ورودم به ایران هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است. حتی با ارائه مدارکی که باشگاه برایم ارسال کرده بود، باز هم با درخواست خروج موافقت نشد. آنجا به من توضیح دادند که مدارکی که باشگاه ارسال کرده، معتبر نیست و واقعیت ندارد.»

بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال از شرایط نگران‌کننده‌ای که به آن دچار شده، ابراز نگرانی کرد و افزود: «من به شدت نیاز به خروج از کشور دارم تا مرحله جدیدی از چکاپ سلامتی‌ام را انجام دهم. هماهنگی‌های لازم را با پزشک شخصی‌ام انجام داده‌ام، اما اجازه ترک ایران را ندارم. مدت‌هاست خانواده‌ام را ندیده‌ام و حتی برای مسائل پزشکی هم نمی‌توانم کاری انجام دهم. باشگاه مالیات من را پرداخت نکرده و اداره مالیات هم به دلیل دیرکرد، قصد جریمه من را دارد.»

یامگا در پایان صحبت‌هایش با اشاره به تلاش‌هایش برای حل این مشکل، افزود: «باشگاه استقلال سه بار به من گفت که مالیات پرداخت شده و مدارک آن را هم برایم فرستاد، اما در اداره مالیات به من گفتند که باشگاه دروغ گفته است. من دیگر چاره‌ای ندارم جز اینکه از فدراسیون فوتبال و سپس از فیفا کمک بگیرم. در قراردادم هم به وضوح آمده که پرداخت مالیات بر عهده باشگاه است. من به دنبال ایجاد دردسر برای باشگاهی که در آن روزهای خوبی داشتم نیستم، اما این مشکل باید به نحوی حل شود. عمیقاً از این وضعیت خسته‌ام و امیدوارم هواداران شرایط من را درک کنند.»

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک