فیفا تحقیقات درباره دیدار مشکوک ایران و فرانسه در جام جهانی فوتسال را آغاز کرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس از انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه تیم‌های ایران و فرانسه به طور عمدی نتایج بازی خود را در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال تحت تأثیر قرار داده‌اند، تحقیقات رسمی خود را آغاز کرده است.

کد خبر: ۱۶۰۶
فیفا تحقیقات درباره دیدار مشکوک ایران و فرانسه در جام جهانی فوتسال را آغاز کرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رسماً تحقیقات خود را پیرامون مسابقه تیم‌های ایران و فرانسه در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال آغاز کرده است. این دیدار که به عنوان آخرین بازی گروه F برگزار شد، با شایعاتی همراه بود که مدعی می‌شد هر دو تیم به دنبال قرار گرفتن در رده دوم گروه برای برخورداری از مسیر آسان‌تر در مرحله حذفی بوده‌اند.

در روزهای منتهی به این مسابقه، برخی منابع خبری ادعا کردند که تیم‌ها قصد دارند با کسب رتبه دوم از رویارویی با مراکش، قهرمان آفریقا و یکی از تیم‌های قدرتمند جهان، و همچنین برزیل، که در مرحله گروهی ۲۷ گل زده و تنها دو گل دریافت کرده بود، جلوگیری کنند. بر اساس این ادعاها، تیم فرانسه باخت عمدی را به منظور اجتناب از رویارویی با این دو تیم در مراحل بعدی در نظر گرفته بود.

فیفا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است: «ما از شکایات چندین تیم شرکت‌کننده در جام جهانی فوتسال درباره مسابقه گروه F میان ایران و فرانسه آگاه هستیم و تحقیقات خود را آغاز کرده‌ایم. تا زمانی که این تحقیقات ادامه داشته باشد، هیچ اظهار نظر بیشتری نخواهیم کرد.»

در پایان مرحله گروهی، فرانسه در جایگاه دوم گروه F قرار گرفت و در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تایلند خواهد رفت. تیم ایران نیز به عنوان صدرنشین گروه باید فردا به دیدار مراکش برود و در صورت پیروزی، در مرحله یک‌چهارم نهایی با تیم قدرتمند برزیل روبرو خواهد شد.

دیدگاه
پربحث‌ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    ×

    برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

    کلیک